سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پذیرش بیش از یک میلیون و ۴۵۱ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای امسال یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۹ بیمار از طریق سامانه MCMC دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان‌های استان پذیرش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی از ثبت پذیرش یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۹ بیمار از طریق سامانه «MCMC» این دانشگاه در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای امسال خبر داد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به فعالیت سامانه مرکز پایش مراقبت‌های درمانی در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین پذیرش به ترتیب در بیمارستان‌های مرودشت، نمازی، مسلمین و داراب گزارش شده است.

او با بیان اینکه هدف کلی این مرکز، ساماندهی، پایش و نظارت بر ارائه خدمات درمانی به بیماران از طریق ارتباط موثر و ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده است، اضافه کرد: دریافت اطلاعات به موقع، تعداد تخت بخش‌های بیمارستانی در راستای مدیریت اثربخش و اعزام بیماران نیازمند به خدمات فوریت‌های پزشکی از خدمات مهم این مرکز است.

ایلامی افزود: از ابتدای امسال ۶۹۸ هزار و ۱۱۶ تماس با سامانه ۱۸۱۹ ثبت شده است که تعداد ۳۹ هزار و ۹۹۳ تماس مربوط به بیماری کووید ۱۹ بوده که از سوی کارشناسان مستقر در این مرکز، پاسخگویی‌های لازم انجام شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه ادامه داد: مردم می‌توانند درصورت هرگونه مشکل در اورژانس بیمارستان‌ها به سرپرستار مستقر در این بخش مراجعه و در صورت برطرف نشدن موضوع با مرکز پایش مراقبت‌های درمانی از طریق سامانه ۱۸۱۹ تماس بگیرند.

این مقام مسئول در دانشگاه با اشاره به ارایه گزارش روزانه آمار‌ها و داده‌های دریافتی از مرکز «MCMC» در نشست‌های ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، یادآور شد: تصمیم گیری لازم در این ستاد، بر اساس داده‌های دریافتی از بیمارستان‌ها انجام می‌شود. 

ایلامی افزود: کارشناسان مرکز «MCMC» به صورت شبانه روزی با استفاده از مانیتور‌های مرکزی بر شیوه خدمات رسانی به بیماران در بخش‌های اتفاقات و اورژانس بیمارستان‌های استان به صورت زنده نظارت می‌کنند.

او اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال، نوزده هزار و ۷۵۴ پذیرش اعزام در سامانه مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ثبت شده که دو هزار و ۷۷۸ مورد مربوط به بیماران مبتلا به کروناویروس است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه هدایت هدفمند بیماران اعزام شده و نیز، پیگیری روند درمان در گروه‌های پُرخطر و به حداقل رساندن تاخیر در نقل و انتقالات به واسطه وجود تخت خالی و یا مرکز متناسب با شرایط بیمار را از اهمیت و تاثیرات این واحد عنوان کرد.

او یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، وظیفه ثبت آمار و اطلاعات بیماران مبتلا به کووید۱۹ به مرکز «MCMC» واگذار شد که با توجه به دسترسی این مرکز به بانک اطلاعاتی جامع در خصوص بیماران بستری، تاکنون جمع آوری اطلاعات و آمار در این مرکز به شکل مستمر انجام شده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.