سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولد ۶۳ نوزاد کردستانی در هر شبانه روز

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت:به طور متوسط در هر شبانه روز ۶۳ ولادت در کردستان به ثبت می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسن صومی مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال تعداد ۱۷ هزارو ۵۰۴ ولادت در استان ثبت شده است، گفت:این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲/۴ درصد کاهش یافته است.

او افزود:تعداد ولادت ثبت شده پسران برابر ۹ هزارو ۱۳۳ و دختران نیز ۸ هزارو ۳۷۱ مورد بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان بیان کرد:بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۲۵_۲۹ سال با ۵/۲۸ درصد می‌باشد.

صومی در ادامه با اشاره به فراوانی ۵نام پسرانه بیان کرد:محمد با (۴۹۵) ,آیهان با (۲۹۸) ,آراد با (۲۲۴) هیراد با (۱۶۲) و آرسام با (۱۳۴) به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه در گروه دختران نام آنیا با (۳۴۷) فراوان‌ترین متقاضی را داشته است افزود:سدنا (۱۷۱) ,باران (۱۱۷) نیلا (۱۱۶) و سوژین با (۱۱۵) مورد به ترتیب نام منتخب کردستانی‌ها بوده است.

او افزود: در ۹ماهه نخست امسال تعداد ۱۰ هزارو ۳۸ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۱ درصد کاهش داشته است.

صومی خاطر نشان کرد: میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول مردان ۲۷ تا ۶۰ سال و میانگین سن ازدواج بار اول زنان ۲۳ تا ۴۸ سال است.

باتوجه به تأثیر عواملی نظیر گردش ماه‌های قمری، مقایسه آمار‌های ازدواج و طلاق در دوره‌های زمانی کمتر از یک سال بامدت مشابه سال گذشته لزوما ًبیان کننده سیر تحولات این دو رویداد نیست. ضمناً این گزارش بر مبنای تاریخ وقوع است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.