سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۱۷۷ مرکز مثبت زندگی در خوزستان در آینده‌ای نه چندان دور

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۱۷۷ مرکز مثبت زندگی با هدف ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی در سراسر استان آماده بهره برداری هستند.

غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به آماده سازی ۱۷۷ مرکز مثبت زندگی در استان گفت: ارتقای کیفی و کمی خدمات سازمان، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‏‌ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه ‏های هدف به خدمات سازمان، کاهش تردد‌های غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی و بهبود، اصلاح و حذف فرآیند‌های موازی از مهم‌ترین اهداف راه اندازی مراکز مثبت زندگی است.

او ارائه مجموعه‌ای از خدمات سازمان در یک مرکز را از مزایای مراکز مثبت زندگی برشمرد و افزود: فراهم شدن امکان ارائه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و در بستر فناوری اطلاعات نقشی اساسی در بهتر زیستن آحاد جامعه ایفا می‌کند.

صدیق راد با تاکید بر تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در مراکز مثبت زندگی بیان داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از جامعه هدف بهزیستی را افراد دارای معلولیت و یا اقشاری که در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند تشکیل می‌دهند که گا‌ها دسترسی سریع و آسان به ادارات و مراکز بهزیستی ندارند و در تردد با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

این مقام مسئول اظهار کرد: انسجام پرونده‌ها در مراکز مثبت زندگی و مراجعه معکوس و حضور مددکار در منزل مددجو با توجه به اشراف کامل به اهداف سازمان و فرآیند‌های ارائه خدمت به آنها، سبب صرفه جویی در وقت، تسریع خدمات رسانی، کاهش بهای تمام شده و در نهایت به سود جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان ادامه داد: بر اساس توزیع جغرافیای جمعیتی مددجویان مستمری بگیر و برحسب محل سکونت ایشان، به ازای حداکثر هر ۴۵۰ خانواده و حداقل هر ۱۵۰ خانوار تحت پوشش، یک مرکز آماده سازی و همه پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای مددجویان بهزیستی تشکیل شده است.

او درخصوص خدمات ۲۲ گانه‌ای که از سوی مراکز مثبت زندگی ارئه می‌شود، گفت: شناسایی داوطلبان، خیرین و معتمدین محلی، تسهیلگری و انجام اقدامات اجتماع محور، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، انجام استعلام‌ها و پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بند‌های سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و جلب مشارکت‌های مردمی نقدی و غیر نقدی، ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و... از جمله برخی از این خدمات است.

صدیق راد در پایان با تاکید بر نوپا بودن این مراکز بتصریح کرد: امیدواریم با رفع نواقص اولیه در بدو فعالیت مراکز مثبت زندگی و تغییر رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات، گامی مثبت در راه بهبود کیفیت خدمات رسانی به آحاد جامعه برداریم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.