سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی اعتمادی ۹۲ درصد از افسران پلیس کنگره به مقامات ارشد خود

حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و کشته و زخمی شدن بسیاری از نیروهای پلیس، موجی از بی‌اعتمادی افسران را به مقامات عالی رتبه خود در پی داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس، ۹۲ درصد از افسران پلیس کنگره دیگر به روسای عالی رتبه خود اعتماد ندارند.

 پس از حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره از سوی طرفداران ترامپ، افسران پلیس کنگره نارضایتی خود را از رهبران ارشد این بخش ابراز کردند. در این یورش، ۱۴۰ نفر از افسران زخمی شدند، یک افسر جان خود را از دست داد و دو نفر نیز بعدا خودکشی کردند.

اتحادیه پلیس کنگره آمریکا در یک خبرنامه اعلام کرد: رأی قاطع عدم اعتماد به مقام ارشد پلیس کنگره را صادر کرده است. از این رو، استیون سوند، رئیس قبلی پلیس کنگره، مجبور به استعفا شد، زیرا مقامات وی را مسئول شکست‌های امنیتی گسترده در ۶ ژانویه دانستند.

یوگاناندا پیتمن، سرپرست پلیس کنگره، اعلام کرد: دو روز قبل از حمله به ساختمان کنگره، همه می دانستیم که تظاهرات در تاریخ ۶ ژانویه مانند هیچ یک از اعتراضات قبلی برگزار شده در سال ۲۰۲۰ نخواهد بود. او اظهار داشت: ما می‌دانستیم که هدف کنگره است و گروه‌های شبه نظامی و سازمان‌های برتری طلب سفیدپوست در این حمله  شرکت می‌کنند. همچنین می‌دانستیم که برخی از این شرکت کنندگان قصد دارند انواع سلاح های گرم را با خود به همراه داشته باشند.

گاس پاپاتاناسیو، رئیس اتحادیه پلیس، در بیانیه‌ای پس ازسخنان پیتمن خاطر نشان کرد: افسران ارشد می‌دانستند چه چیزی قرار است اتفاق بیفتد و ما را برای مقابله با خشونت گسترده، از جمله استفاده احتمالی از اسلحه گرم علیه افسران پلیس، به خوبی آماده نکردند.

در همین حال، نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان گفته است که زمان آن فرا رسیده است که بودجه بیشتری برای امنیت پلیس کنگره و امنیت اعضای فردی تصویب شود. وی خواستار تشکیل کمیسیونی مستقل برای بررسی نقص‌های امنیتی در ۶ ژانویه شد.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.