سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از چهار هزار هکتار از اراضی فنوج با قنات آبیاری می‌شوند

مدیر جهاد کشاورزی فنوج گفت: سالیانه بیش ازچهار هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان با آب قنات آبیاری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عیسی قاضی  مدیر جهاد کشاورزی فنوج با اشاره به اهمیت حفظ آبدهی قنوات در توسعه بخش کشاورزی گفت: سالیانه افزون‌بر چهار هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان با آب قنات آبیاری می‌شوند.

او گفت: امسال  مرمت و بازسازی ۱۷رشته قنات با اعتبار ۱۲میلیارد ریال از محل ماده ۱۰ و۴۳ رشته قنات از محل اعتبارات ملی با اعتباری بیش‌از۵۰ میلیارد ریال در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته است.

او با بیان اینکه تاکنون مرمت و بازسازی ۱۸رشته قنات به اتمام رسیده و ۴۲ رشته قنات نیز با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۸۵ درصدی در حال اجراست افزود: قنات‌های مسکوتان (برشیبقلندار)و کوشک از مهمترین و پر آب‌ترین قنوات فنوج هستند.

مدیر جهاد کشاورزی فنوج با اشاره به اینکه قنات این شهر پس از ۲۰ سال متروک ماندن در سالجاری احیا و مورد استفاده کشاورزان منطقه قرار گرفت تصریح کرد: این منطقه دارای ۲۲۰رشته قنات است.

فنوج با گستره هفت هزار و ۷۳۲ کیلومتر و جمعیت ۵۲ هزار نفری که ۷۸ درصد آن را روستاییان تشکیل می دهند در ۴۵۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.