سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عمر بالای ۴۰ ساله برخی از تجهیزات صنعت برق کشور

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۱۶ درصد از امکانات ما در صنعت برق عمری بالای ۴۰ سال دارند.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه چند درصد از پست‌های شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور فرسوده هستند، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۶ درصد از امکانات ما در برق عمری بالای ۴۰ سال دارند و این در حالی است که در خیلی کشور‌ها چنین شرایطی حاکم نیست.

او ادامه داد: به طور کلی در دنیا مرسوم است که قبل از فرسودگی تجهیزات برق آن‌ها را بازسازی و یا عوض می‌کنند، البته ما با رسیدگی‌های مستمر و مداوم، در این مدت استاندارد را حفظ کرده‌ایم، اما در بخش‌هایی این رسیدگی‌ها مقرون به صرفه نیست.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: برنامه توسعه و ترمیم شبکه‌های فرسوده برق را پیرو دستور مقام معظم رهبری به عنوان یک اولویت در نظر داریم و برنامه‌ای را هم در این باره تدوین کردیم، در مجموع حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان طی  ۳ سال لازم است تا این اتفاق رقم بخورد.  

رجبی مشهدی اضافه کرد: متاسفانه ۶ درصد شبکه انتقال توزیع برق در کشورمان فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد، ولی خوشبختانه در این خصوص موضوعاتی از قبیل طرح‌های جدید و از رده خارج کردن این تجهیزات بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در شهر تهران هم بیش از ۳۰ درصد تجهیزات فرسوده هستند و این خود نیاز به تعمیر و زمان دارد چرا که سال‌هاست مورد استفاده قرار گرفته‌اند و البته رکورد‌های ثبت شده ما به لحاظ قدمت در تهران است.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص صادرات و واردات برق در روز‌های اخیر اضافه کرد: خاموشی‌های اخیر در کشور ربطی به صادرات برق ندارد، اما امسال واردات برق را افزایش دادیم و اکنون میزان صادرات و واردات برق تغییری نداشته است.  

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.