سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مرکز بهداشت خوزستان:

سرعت انتشار کرونا با همکاری مردم درحال کاهش است/ کرونای انگلیسی همه را درگیر می‌کند

علوی گفت: همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی، تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی و فعالیت ادارات با یک سوم ظرفیت سبب کاهش سرعت انتشار کرونا شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان نسبت به هفته‌های قبل سیر صعودی دارد، گفت: تمهیدات اندیشیده شده و همراهی سبب کم شدن نسبی شدت شیب کرونا شده است.

او افزود: ویروس جهش یافته انگلیسی نه تنها شدت واگیر بیشتری دارد و افراد زیادتری را مبتلا می‌کند، بلکه همه گروه‌های سنی را درگیر کرده و کودکان نیز در خطر هستند، این در حالی است که در ویروس قبلی کودکان درگیر بیماری نمی‌شدند.

علوی با بیان اینکه در این شرایط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک از اصول غیرقابل تغییر هستند که در هر حالت باید این موارد را رعایت کنیم، اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد استانی کرونا اعمال محدودیت‌ها شدیدتر شدند و در روز‌های اخیر شاهد تعطیلی اصناف و برخی ادارات هستیم، همچنین ادارات غیرضرور با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه خطر انتشار بیماری در اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی درون شهری بسیار بالا است، فعالیت آن‌ها تعطیل شد که اقدام بسیار خوبی است، ضمن اینکه همزمان با سایر استان‌ها طرح واکسیناسیون علیه این بیماری در خوزستان کلید خورد و از آنجا که سهمیه واکسن در نظر گرفته شده جوابگوی همه مردم نیست، دریافت واکسن از سوی وزارتخانه اولویت بندی شده است.

او بیان داشت: در درجه اول پزشکان و پرستارانی بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها واکسن دریافت کردند همچنین در مراحل بعدی، این واکسن به جانبازان و افرادی که در بخش اورژانس و عفونی کار می‌کند تزریق می‌شود.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و ۸ شهرستان نیز نارنجی هستند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.