سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز گردشگری آبی در ۶ سد مازندران + تصاویر

۶ طرح گردشگری آبی در ۶ سد مازندران بهره برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: دو طرح گردشگری آبی در سد‌های صلاح الدین کلا نوشهر و برنجستانک قائم شهر بهره برداری می‌شود و عملیات اجرایی سه طرح نیز در سد‌های شیاده بابل، اسبچین عباس آباد، سنبل رود شیرگاه و الیمالات نور نیز امروز یک شنبه ۱۰ اسفند آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه کردند، افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۱۵۹ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادمه داد: برای اجرای طرح گردشگری در سد برنجستانک ۳۳ میلیارد تومان، سد صلاح الدین کلا ۲۸ میلیارد تومان، سد شیاده ۸ میلیارد تومان، سد سنبل رود ۳۰ میلیارد تومان، اسبچین ۸ میلیارد تومان و الیمالات ۵۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

یخکشی یکی از مزیت‌های مازندران را قابلیت‌های گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های سد‌های استان دانست و افزود: این سد‌ها اگرچه آب رودخانه‌ها را تنظیم و ذخیره می‌کنند، اما محیط جذابی را برای گردشگر می‌توانند فراهم سازند.








مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه در صدور مجوز‌های گردشگری آبی همه ملاحظات زیست محیطی برای حفظ کیفیت آب در سد‌ها رعایت می‌شود، گفت: در سد‌هایی که آب آشامیدنی را تامین می‌کنند اجازه ساخت مکان‌های اقامتی در بالادست آن داده نمی‌شود.

یخکشی گفت: مراسم درختکاری در حاشیه این سد‌ها نیز فردا با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر نیرو انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.