سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

به‌روزسانی قوانین محیط زیستی اولویت کمیسیون کشاورزی در سال ۱۴۰۰

عضو کمیسیون کشاورزی بازنگری و به‌روزرسانی قوانین حوزه محیط زیست را اولویت کاری کمیسیون متبوع خود در سال ۱۴۰۰ دانست.

علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اولویت کاری کمیسیون خود را در حوزه محیط زیست، بررسی،  بازنگری و به‌روزرسانی قوانین اعلام کرد و گفت: این موضوع به کمیته محیط زیست  و مسئول آن محول شده است تا یک بار دیگر، قانون‌هایی که سال‌ها از تصویبشان گذشته است، به‌روزرسانی شود و سپس در صحن کمیسیون مورد بررسی و اصلاح لازم قرار گیرد.

وی موضوع محیط زیست را ملی دانست  و تصریح کرد: محیط زیست تنها ویژه نسل حاضر نیست و به نسل‌های آینده نیز تعلق دارد. این حوزه به سلامت و امنیت روانی جامعه بازمی‌گردد و حتی در اقتصاد کشور نیز اثرگذار است. در کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم به بخش محیط زیست اهمیت داده شده و از آن غفلت نکرده‌ایم.

نظری تصریح کرد: در ماه‌های گذشته این دوره از پارلمان، مباحث محیط زیستی مورد توجه قرار گرفته و نشست‌هایی با رئیس سازمان محیط زیست، مجموعه‌های بازیگر در زمینه آلایندگی و شرکت‌های خودروسازی برگزار کرده‌ایم. به علاوه مطالبات نمایندگان بیان شد و عملکرد و دستورالعمل‌هایشان هم مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ باید فرهنگ سازی شود که همگی محیط زیست را مسئله ملی بدانند؛ در نتیجه هم دولت و مردم در حوزه محیط زیست نقش آفرین باشند و هر کس به نقش خود درست عمل کند. از سویی رسانه‌های گروهی، صدا و سیما و مردم در کنار دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به مسئولیت خود درباره محیط زیست عمل کنند. این عرصه را نباید صرفاً به خاطر قانون و جریمه محافظت کرد. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.