سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبود مرکز انتقال خون در تفت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: می‌توان از پتانسیل‌های موجود در شهرستان تفت، برای ایجاد مرکز ثابت خونگیری در این شهرستان بهره برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در دیدار با مدیر کل انتقال خون استان ضمن ابراز خرسندی بابت حضور پرشور اعضای هلال احمر در طرح ملی"قرار مهربانی" گفت: جمعیت هلال احمر در همه مواقع سال آمادگی خود را برای نجات جان بیماران اعلام می‌کند.
او افزود: از تلاش شبانه روزی کارکنان انتقال خون که در نجات جان همنوع قدم بر می‌دارند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

محسن حرازی زاده اظهار داشت: در شهرستان تفت مکانی ثابت برای اهدای خون وجود ندارد و می‌توان از پتانسیل‌های موجود در شهرستان تفت، برای ایجاد مرکز ثابت خونگیری در این شهرستان بهره برد.

در ادامه نقی تقوائی، مدیر کل انتقال خون استان ضمن تشکر از مدیر عامل و مسئولین هلال احمر استان، با اشاره به استقبال خوب اعضای هلال احمر استان در طرح ملی "قرار مهربانی" گفت: مردم استان در بحث‌های ایثارگرانه مثل اهدای خون استقبال خوبی دارند که نمود بارز آن مشارکت گسترده اعضای هلال احمر از اهدای خون است.

نقی تقوائی با اشاره به قوانین موجود در سازمان انتقال خون برای راه اندازی مرکز ثابت خونگیری و ساخت و ساز و فضای فیزیکی گفت: در حال حاضر به دلیل عدم کسب امتیاز از شاخص‌های موجود هیچ کدام از شهرستان‌ها امکان راه اندازی مرکز ثابت خونگیری را ندارند.

او اظهار داشت: می‌توان از تجربه شهرستان‌های ابرکوه، بافق و مهریز در بحث ایجاد مرکز ثابت خونگیری استفاده کرد که خیّرین محترم با حمایت مسئولین شهرستان بحث ساخت و تجهیزات آن را به عهده گرفته اند.

این مسئول اضافه کرد: نیرو‌های پرستار بومی آن شهرستان نیز در حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند تا تاییدیه مشغول بکار در انتقال خون را گرفته و در مواقع نیاز و یا استقرار تیم سیار خونگیری در شهرستان از آنان استفاده کرد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.