سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاریخچه پرتکرار‌ترین بازی باشگاهی فوتبال اسپانیا؛

برتری قاطع کهکشانی‌ها مقابل روخی بلانکو/ اعجوبه پرتغالی؛ برترین گلزن دربی مادرید

تیم‌های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید امروز برای دویست و هفتاد و هشتمین بار در دربی مادرید به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهم‌ترین دیدار هفته بیست و ششم لالیگا، امروز میان تیم‌های فوتبال اتلتیکو مادرید و رئال مادرید برگزار خواهد شد.  

دربی مادرید میان این ۲ تیم با پیشی گرفتن از ال کلاسیکو، پرتکرار‌ ترین بازی باشگاهی فوتبال اسپانیا است. تاکنون تیم‌های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در ۲۷۷ دیدار رسمی به مصاف هم رفته‌اند که نتیجه این تقابل ها، ۱۴۱ پیروزی برای کهکشانی ها، ۶۹ برد برای قرمز و سفیدپوشان و ۶۷ تساوی است.  

 

رئال مادرید در ۲۷۷ دربی مادرید، ۴۶۹ بار گلزنی کرده و اتلتیکو مادرید هم ۳۴۸ گل به ثمر رسانده است. کریستیانو رونالدو، بازیکن سابق کهکشانی‌ها که اکنون در یوونتوس ایتالیا بازی می‌کند، با ۲۲ گل زده، برترین گلزن دربی مادرید به شمار می‌رود و بعید است که رکورد او به این زودی‌ها شکسته شود.  

پس از اعجوبه پرتغالی، دی استفانو با ۱۷ گل، کارلوس سانتیلانا با ۱۵ گل، فرانس پوشکاش با ۱۳ گل، بوتراگوئنو، خورخه کامپوس و سانتیاگو برنابئو با ۱۲ گل، اسکودرو و رائول گونزالس با ۱۱ گل زده در دربی مادرید، برترین گلزنان این دیدار حساس هستند.


بیشتر بخوانید


اتلتیکو مادرید تنها تیمی است که در ۳ فصل پیاپی موفق شده رئال مادرید را در سانتیاگو برنابئو شکست دهد، اما این تیم در ۴ دربی اخیر عملکرد ضعیفی داشته و هیچ گاه نتوانسته در ورزشگاه واندا متروپولیتانو، از سد رقیب همشهری خود بگذرد.  

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.