سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۷۳ هزار مشترک زنجانی مشمول طرح برق امید شدند

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از تخصیص پاداش ۷ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریالی به ۷۳ هزار و ۷۲۲ مشترک برق کم مصرف خبر داد.

نثار معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت:  برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق و نیز تغییر نگرش مصرف کنندگان بخش خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کار‌های تشویقی و بازدارنده، طرح ملی برق امید با تصویب هیات وزیران از پارسال  آغاز شد و استان زنجان همگام با سراسر کشور در اجرای دقیق این طرح گام‌های موثری برداشت.


او افزود: در این طرح مشترکان به سه دسته مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین شده و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا ۱۰۰ درصد تعرفه برق بهره‌مند شده اند.


مهندس نثار مشارکت هم استانی‌های زنجانی در مدت اجرایی شدن این طرح را خوب ارزیابی کرد و گفت: از مجموع ۳۷۰ هزار مشترک خانگی بخش عمده‌ای در گروه‌های مشترکان کم مصرف و خوش مصرف قرار دارند و تنها ۸ درصد از مشترکان در گروه پرمصرف‌ها هستند و البته مصرف انرژی برق این گروه بیش از ۲ برابر سایر مشترکان است.


او ادامه داد: از نتایج عملیاتی شدن طرح برق امید در استان زنجان می‌توان به تخصیص پاداش ۷ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریالی به ۷۳ هزار و ۷۲۲ مشترک برق کم مصرف اشاره کرد که به نوبه خود تاثیر بسزایی در حذف هزینه انرژی برق از سبد خانوار این تعداد از مشترکان و همچنین صرفه جویی قابل توجه مصرف انرژی برق در بخش خانگی دارد.


معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ضمن درخواست از همه مشترکان برق به رعایت الگوی صحیح مصرف انرژی برق، مشارکت حداکثری مردم ماهنشان با ۲۱ درصد مشارکت را در طرح برق امید ستودنی خواند و گفت: مردم با کاهش مصرف برق خود در فصل تابستان به ۳۰۰ کیلو وات ساعت در ماه و در فصول دیگر به ۲۰۰ کیلو وات ساعت ضمن بهره مندی از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبوض برق خود نقش بسزایی در حفظ منابع و ذخایر ملی خواهند داشت.


 او ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در حال حاضر با داشتن ۱۴ هزار و ۴۶۰ کیلومتر شبکه‌های توزیع برق، ۱۰ هزار و ۴۲۴ دستگاه پست توزیع برق با ظرفیت هزار و ۵۹۱ مگاولت آمپر به ۴۷۲ هزار مشترک برق در سراسر استان زنجان خدمت رسانی می‌کند و ظرفیت‌های مولد این استان موجب شده تا از مجموع کل مصرف انرژی در استان زنجان ۵۱ درصد در بخش صنعتی، ۲۰ درصد در بخش کشاورزی مصرف شده و شاخص انرژی خوبی است که بیش از ۷۰ درصد انرژی در بخش‌های مولد به بخش‌های تولید، اشتغال و توسعه اقتصادی کمک می‌کند.


شایان ذکر است جهت مشاهده وضعیت قرارگیری هر مشترک در گروه بندی‌های طرح برق امید، مردم فهیم استان می‌توانند با نصب اپلیکیشن موبایلی "برق من" از طریق کافه بازار، گوکل پلی، وب سایت این شرکت به آدرس WWW.ZEDC.ir و همچنین سایت برق امید WWW.Bargh-Omid.ir ضمن دریافت خدمات غیرحضوری صنعت برق، اطلاعات مفید و کاملی کسب کنند.

 

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۴:۳۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
باسلام و خسته نباشید
انشالله که هر اقدام دستگاه های خدمات رسان موجب تعالی کشور عزیزمان و رضایت مردم عزیز شود.
علی
۱۴:۳۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
باسلام و خسته نباشید
انشالله که هر اقدام دستگاه های خدمات رسان موجب تعالی کشور عزیزمان و رضایت مردم عزیز شود.