سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاشیه سد وحدت سنندج پاکسازی شد

حاشیه سد وحدت سنندج امروز جمعه در پنجمین روز از هفته محیط زیست با حضور پرسنل محیط زیست و جمعی از دوستداران محیط زیست پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فواد مصطفی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج در حاشیه پاکسازی سد وحدت اظهار داشت: در این حرکت نمادین حاشیه دریاچه سد وحدت به مساحت حدود پنج کیلومتر از وجود پسماند و زباله پاکسازی شد.

اواضافه کرد: به منظور جلب افکار عمومی و برانگیختن حساسیت در مردم و مسوولان نسبت به آلودگی و تخریب محیط زیست، بخشی از مسیر حاشیه سد پاکسازی شد.

مصطفی نژاد با بیان اینکه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست باید به یک وظیفه همگانی تبدیل شود، اضافه کرد: تمیز نگه‌داشتن طبیعت می‌تواند به زیبایی آن مکان کمک کند و همه باید در حفظ زیبایی طبیعت کوشا باشیم.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی وچندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد‌ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

هفته محیط زیست سال جاری از ۱۷ تا ۲۳ خرداد با شعار" نیم قرن حفاظت از زیست بوم‌های ایران، بازنگری، نوسازی و بازسازی" است که با برگزاری برنامه‌های مختلف سعی در آگاهی رسانی و یادآوری حفاظت و صیانت از سرمایه‌های ملی دارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.