سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم هشدار زلزله اندروید دیروز در فیلیپین به صدا در آمد

گوگل ماه گذشته از عرضه سیستم هشدار زلزله اندروید برای کاربران این سیستم عامل خبر داد و این قابلیت را در چند کشور راه اندازی کرد که فیلیپین هم یکی از آن هاست.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ۹ تو ۵ گوگل؛ ماه گذشته، شرکت گوگل پیش از راه اندازی جهانی، سیستم هشدار‌ زلزله سیستم عامل اندروید را در هفت کشور ارائه کرد. فیلیپین یکی از کشور‌هایی است که هشدار‌های مربوط به زلزله در آن فعال شده و کاربران اندروید دیروز توانستند از این قابلیت جدید بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


سیستم هشدار زلزله در فیلیپین کاربران را هوشیار کرد

براساس گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، زلزله‌ای به قدرت ۶.۷ ریشتر دیروز در ساعات اولیه صبح در تینگلو فیلیپین رخ داد. رویترز گزارش داد که این زمین لرزه تقریباً یک دقیقه طول کشید و برخی را از خواب بیدار کرد. چند ثانیه قبل از شروع لرزش برخی از کاربران تلفن‌های اندرویدی با صدای بلند تلفن‌های خود، از وقوع زمین لرزه مطلع شدند. موفقیت این سیستم توسط کاربران در ردیت و توئیتر اعلام شد.

گوگل این سیستم را برای ایجاد بزرگترین شبکه تشخیص زمین لرزه در جهان با استفاده از فن آوری و سنسور‌هایی که در حال حاضر به طور گسترده وجود دارند، ایجاد کرد. این در حالی است که ایجاد یک شبکه سنتی از لرزه سنج‌های زمینی (مانند کالیفرنیا و ساحل غربی ایالات متحده) همیشه عملی نیست. اگر چنین سیستم‌هایی وجود داشته باشد، اندروید هشدار‌های ارائه شده توسط دولت را نشان می‌دهد.

سیستم هشدار با استفاده از شتاب سنج دستگاه برای شناسایی موج P اولیه و غیرمخرب کار می‌کند. سپس تلفن یک مکان در سطح شهر را که شامل کد پستی یا آدرس خیابان نیست، به سرور تشخیص زمین لرزه Google ارسال می‌کند. گزارش‌ها قبل از ارسال یک اعلان با صدای بلند که شامل نقشه، اندازه و یادآوری‌های افت، پوشش و نگهداری اساسی است، تأیید می‌شوند و چند ثانیه قبل از رسیدن موج مخرب S به کاربر وقوع زلزله را اطلاع می‌دهند. این سیستم به طور خودکار فعال می‌شود، اما کاربران می‌توانند از قسمت تنظیمات > موقعیت مکانی> پیشرفته> هشدار‌های زلزله آن را غیرفعال کنند.

گوگل این سیستم را در آگوست سال ۲۰۲۰ با یک دوره آزمایش اولیه و پیش از معرفی در دو کشور فعال کرده بود. در سال‌های آینده با دسترسی گسترده دستگاه‌های اندروید که خدمات Google Play را اجرا می‌کنند، این ویژگی به صورت جهانی در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت. این شرکت در کشور‌هایی که خطر زلزله در آن‌ها زیاد است، این قابلیت را زودتر ارائه کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.