سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران در جایگاه سوم از نظر حجم بالای تزریق واکسن کرونا

در مقایسه آمار بالای یک میلیون تزریق واکسن هفتگی در کشورهای اروپایی، ایران بعد از آلمان و فرانسه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس گزارشی منتشر شده، ایران از نظر بیشترین تزریق هفتگی از ابتدای شروع واکسیناسیون و میانگین تزریق روزانه در بین هفت کشور، بعد از آلمان و فرانسه قرار داشته و رتبه سوم را دارد.

بیشترین تزریق هفتگی و روزانه در کشور آلمان به ترتیب ۶ میلیون و ۷۵ هزار دوز و ۸۷۰ هزار دوز به ثبت رسیده است که با آمار اعلام شده در جایگاه نخست این رتبه بندی قرار دارد.

همچنین رتبه دوم به کشور فرانسه که آمار تزریق ۴ میلیون و ۷۷۷ هزار دوز به صورت هفتگی و ۶۸۰ هزار دوز به صورت روزانه را دارد، اختصاص یافته است.

از ابتدای آغاز واکسیناسیون در ایران بیشترین تزریق هفتگی ۴ میلیون و ۷۴۴ هزار دوز اعلام و میانگین تزریق روزانه هم ۶۸۰ هزار دوز ثبت شده است که براساس آن ایران بعد از آلمان و فرانسه رتبه سوم را دارد.

گفتنی است، انگلیس با تزریق هفتگی ۴ میلیون و ۱۵۳ هزار دوز و روزانه ۵۹۳ هزار دوز واکسن، اسپانیا با تزریق هفتگی ۳ میلیون و ۹۷۶ هزار دوز و روزانه ۵۷۰ هزار دوز، ایتالیا با تزریق هفتگی ۳ میلیون و ۸۵۷ هزار دوز و روزانه ۵۵۰ هزار دوز و لهستان با تزریق هفتگی ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار دوز و روزانه ۳۲۳ هزار دوز، به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
م
۱۲:۳۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
استاد اروپا کامل شد
ایران انشالله تا آخر آبان 60میلیون جمعیت واکسن بزنند. 20 میلیون بقیه زیر 20 سال هستند یه واکسن خوب پیدا بشه براشون