سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلق اثر خوشنویسی با ناخن انگشت شست به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) + تصاویر

خوشنویس آباده‌ای در آستانه میلاد با سعادت مولی الموحدین امام علی (ع)، یک هزار و نهصد و نودمین اثر خود با ناخن را کتابت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  حمید رضا ابراهیمی خوشنویس آباده‌ای (مشهور به کاتب) در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این اثر را در قالبی جدید با ناخن و استخوان کتابت کرده است.

این خوشنویس اهل آباده تاکنون هزار و ۹۹۰ اثر و در ۶ رنگ نگاشته است.

کتابت کل قرآن کریم، دیوان حافظ، مناجات نامه امیرالمومنین (ع)، زیارت عاشورا، زیارت وارث، دعا‌های ماه رمضان و رجبیه، از دیگر آثار این هنرمند آباده‌ای است که با ناخن و ترجمه با استخوان و در ۶ رنگ نگاشته است.

او گفت: خلق این اثر، فرازی از مناجات نامه امام علی (ع)، در مسجد کوفه: «مولای ما مولای؛ انت الخالق و انا المخلوق» در کتیبه‌ای به ابعاد ۵۰ در ۱۱۰ سانتیمتر است.

خوشنویس آباده‌ای می‌گوید: کتابت متن با ناخن قلم انگشت شست، اعراب گذاری و تذهیب این اثر نیز با دیگر ناخن قلم‌های انگشتان دست راست و خط ثلث، و ترجمه آن با استخوان و به خط نستعلیق و در ۶ رنگ کتابت شده است.

به گفته حمید رضا ابراهیمی، طول کل آثار کتابت شده تاکنون ۶۶ هزار و ۶۴۴ متر است، و سالانه ۱۰۰ اثر در زمینه‌های مختلف قرآنی، نهج البلاغه، و اشعاری از حافظ و مولوی کتابت می‌کند.

دو ابداع این هنرمند نخبه جهان، در خوشنویسی با ناخن و خوشنویسی با استخوان به ترتیب در صفحه ۱۱۱ گینس ۲۰۱۵ و صفحه ۱۳۷ گینس ۲۰۱۷ ثبت و چاپ شده است.

او دارای ۲ تمبر یادبود هنری مشاهیر و مفاخر جهان است که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت و به چاپ رسیده است.

حمیدرضا ابراهیمی متولد شهر صغاد در استان فارس، و ساکن شهرستان آباده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.