سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص قیر به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان جهت آسفالت راه‌های روستایی آذربایجان غربی

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای در سفر به شهرستان سلماس از اختصاص قیر به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان جهت آسفالت راه‌های روستایی این استان خبر داد.

خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای در سفر یک روزه به شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی با همراهی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این استان، نماینده مردم شهرستان سلماس در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان از بخشی از راه‌های روستایی حوزه استحفاظی سلماس بازدید کرد.

او در جریان بررسی و بازدید از راه‌های روستایی شهرستان سلماس  گفت: ۳۳۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تصویب شده مجلس شورای اسلامی برای ساخت و توسعه راه‌های روستایی کشور و نیز ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی مناطق محروم و کم برخوردار برای راه‌های روستایی استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

مقبلی می گوید: جهت آسفالت راه‌های روستایی آذربایجان غربی نیز قیر به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان از محل قیری که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده به این استان تخصیص یافته است.

او گفت:به دلیل برخورداری کم راه‌های روستایی شهرستان سلماس از راه آسفالت، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نگاه ویژه‌ای برای انجام پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان دارد و خوشبختانه اعتبارات لازم نیز جذب شده و پروژه‌های راه روستایی فعال بوده و با شروع فصل کاری در اتمام آن‌ها تسریع خواهد شد.

 ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این بازدید از انجام ۳۸ کیلومتر پروژه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان سلماس از محل اعتبارات استانی و محرومیت زدایی مناطق محروم خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۲ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان سلماس آسفالت شد و تا پایان سال مالی امسال نیز با تخصیص اعتبارات و قیر قسمت دیگری از راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت خواهد شد.

او می گوید: در جریان سفر یک روزه معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای به شهرستان سلماس از برخی از محور‌های روستایی بخش کوهسار این شهرستان از جمله محور داراب - دلزی، محور کوزه رش - سنجی و محور گبرآباد بازدید به عمل آمد.

 شکری گفت: ۷۲ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار استان آذربایجان غربی آسفالت است که امید می‌رود با تخصیص اعتبارات و قیر مورد نیاز برخورداری روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان در سال ۱۴۰۱ به متوسط کشوری یعنی ۸۲ درصد برسد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.