سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس دانشكده الهيات دانشگاه تهران:

وحدت حوزه دانشگاه يكي از كارهاي بزرگ استاد شهيد مفتح

دكتر مفتح عالم بزرگ و ارزشمندي است كه يكي از كارهاي بزرگش بحث وحدت و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگارصنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمين امام رئيس دانشكده الهيات دانشگاه تهران در مراسم بزرگداشت شهيد مفتح كه امروز 27 آذرماه در دانشگاه الهيات دانشگاه تهران برگزار شد گفت: يكي از اصول و ارزشها بحث شهادت است كه اين ارزش در كشور ايران مستقر شده است.
وي با بيان اينكه بحث ايثار و شهادت در راه دين و ارزشها براي ملت يك افتخار است افزود: دكتر مفتح عالم مهم و ارزشمندي است كه با علم و نثار روحش اين ارزش را به اثبات رسانده است.
دكتر امام تصريح كرد:يكي از كارهاي بزرگ استاد شهيدمفتح ،بحث وحدت حوزه و دانشگاه است.
رئيس دانشكده الهيات دانشگاه تهران اظهار داشت: يكي از افتخارات دانشكده الهيات دانشگاه تهران اين است كه اين دانشگاه به خون شهيدي عالم،‌دانشمند و ارزشمند مزين است.
*وحدت حوزه و دانشگاه از شعارهاي اساسي انقلاب اسلامي
در ادامه غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: شهيد مفتح از روحانيون ارجمندي بود كه مسائل روز را به خوبي مي شناختند و به دانشگاه و دانشجو توجه ويژه اي داشتند.
وي افزود: دكتر مفتح در دانشكده الهيات وجود موثري داشتند و از نظر فكري و سياسي فرد مطمئني بودند و جز معدود استاداني بودند كه از استاد شهيد مطهري حمايت مي كردند
حداد عادل با بيان اين كه شهادت دكتر مفتح را نبايد شهادت يك فرد بناميم تصريح كرد: روز شهادت دكتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاري شد.
وي با بيان اينكه وحدت حوزه و دانشگاه يكي از شعارهاي اساسي انقلاب اسلامي است اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه نقطه مقابل جدايي دين از سياست است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: هم اكنون كساني كه در كشور غربگرا هستند علاقه ي چنداني به وحدت حوزه و دانشگاه ندارند.
*وحدت حوزه و دانشگاه با اصل انقلاب پيوند خورده است
حداد عادل افزود: شعار وحدت حوزه دانشگاه با اصل انقلب پيوند خورده است.
وي گفت: وحدت روحاني و دانشجو وحدتي است براي تحقق حكومت ديني ،يعني ارزشهاي ديني را بايد روحانيون مطرح و موضوعات براي اداره كشور را دانشگاهيان هماهنگ كنند.
حداد عادل تصريح كرد: امروز هيچ موضوعي مهمتر از سكولاريسم براي مقابله با انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي در دستور كار غرب نيست.
وي اظهار داشت: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه ها را نبايد يك مسئله فقط اخلاقي و اجتماعي تلقي شود بحث از اين سطوح فراتر رفته است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: مسئله مهم اين است كه چگونه مي توان در دنياي متحول امروز ،حكومت ديني موفق داشته باشيم اين يك چالش بزرگ است كه نمي توان از كشورهاي ديگر الگو بگيريم ما بايدالگو شويم براي كشورهاي ديگر و اين نيازمند وحدت مستحكم حوزه و دانشگاه است./ع
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.