سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با علف‌های هرز در ۱۰۰ هزار هکتار مزارع شتوی مرودشت آغاز شد

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز مزارع گندم و جو در این شهرستان خبر داد.

به گفته طاهره امیری، مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو این شهرستان از اوایل اسفند ماه آغاز شده است و تا اواسط فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

او گفت: بهترین زمان مبارزه با علف‌های هرز این مزارع از مرحله چهار تا ۶ برگی و تا اواسط پنجه زنی است و بهره برداران به منظور تشخیص زمان مناسب مبارزه با علف‌های هرز دقت کافی را داشته باشند و با کارشناسان مربوطه در این زمین مشورت کنند.

او با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در زمان سم پاشی، گفت: بهره برداران در زمان سمپاشی به میزان سم، انتخاب سمپاش مناسب و دارای برگ معاینه فنی، دمای هوا، رطوبت و استفاده از دوز کافی از سموم دقت کافی داشته باشند و به منظور انتخاب نوع سم نیز با کارشناسان حفظ نباتات هماهنگی لازم را به عمل آورند.

امیری گفت: بی‌توجهی به مبارزه با علف‌های هرز کیفیت و کمیت محصول را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد و مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو که جزو محصولات راهبردی هستند اهمیت زیادی دارد و بی توجهی به آن باعث کاهش عملکرد مزارع به میزان حداقل ۳۰ درصد خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.