سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید میوه‌های نوبرانه در فضای بسته

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تولید میوه‌های نوبرانه در استان به صورت آزمایشی خبر داد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کاشت نهال میوه‌های نوبرانه در فضای بسته و گلخانه‌ای به صورت آزمایشی در شهرستان مانه و سملقان اجرایی شده و در آینده نزدیک، محصول آن وارد بازار خواهد شد.

محمد محمد زاده گفت : نهال بادام و گوجه سبز به عنوان میوه‌های نوبرانه برای نخستین بار با هدف افزایش درآمد کشاورزان و صرفه اقتصادی وارد گلخانه‌های استان شد.

 در فصل بهار میوه‌های نوبرانه مورد استقبال خوبی از سوی مردم قرار می‌گیرد، اما معمولا هرساله محصول بادام و گوجه سبز دچار سرما می‌شود و در برخی از سال‌ها کشاورزان هیچ محصولی برداشت نمی‌کنند، اما با ورود نهال این میوه‌ها به گلخانه‌ها، دیگر شاهد سرما زدگی نخواهیم بود.

محمد زاده گفت: کاشت میوه‌های نوبرانه در گلخانه‌ها صرفه اقتصادی خوبی دارد و محصول سریع وارد بازار خواهد شد و با قیمت مناسبی نیز عرضه می‌شود.

به گفته سرپرست جهاد کشاورزی استان با توجه به اینکه تعداد روز‌های سرد در استان زیاد است، ایجاد گلخانه‌ها و بردن بیشتر محصولات به فضا‌های بسته به افزایش تولیدات و درآمد کشاورزان کمک می‌شود.


۳۳۹ واحد تولیدی گلخانه بزرگ مقیاس، متوسط و کوچک در استان وجود دارد که سالانه ۱۷ تا ۲۰ هزار تن انواع محصول در فصل و خارج از فصل تولید می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.