سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت درمان علوم پزشکی بوشهر:

۶۰۰ نفر در استان بوشهر عضو پیوندی دریافت کرده‌اند

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در استان بوشهر عضو پیوندی دریافت کرده‌اند.

احمد یزدان‌پناه می‌گوید: اولین برداشت عضو در سطح استان بوشهر در سال ۱۳۸۴ انجام شده و تاکنون ۳۰۰ ارگان جهت پیوند عضو از بوشهر به شیراز و تهران فرستاده شده است.

او اعلام کرد که تا سال ۹۴ به مدت ۱۰ سال ۸ اهدای عضو در استان صورت گرفته بود از سال ۹۵ با فعالیت‌های صورت گرفته در راستای فرهنگ‌سازی، آموزش و تربیت کوردیناتورهای تیم پیوند اعضا شاهد رشد چشمگیر اهدای عضو در استان بوده‌ایم.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ۸ اهدای عضو استان بوشهر در طی ۱۰ سال به ۹۴ اهدای عضو تا سال ۱۴۰۰ رسیده‌ایم که نتیجه تلاش همکاران در تیم واحد فراهم آوری اعضا پیوندی و صد البته نشانه‌ای از شعور و ایثارگری انسان‌های وارسته دیارمان در رضایت به اهدای عزیزانشان که دچار مرگ مغزی شده‌اند است.

یزدان‌پناه ضمن پیوستن به کمپین اهدا عضو گفت: شعار کمپین اهدا عضو برای نجات زندگی لحظه‌ها مهم است، این کمپین با هدف گسترش فرهنگ اهدا عضو تشکیل و اقدام به توزیع کارت کرده است.

او  با عنوان اینکه هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان هشت تن را نجات دهد، می‌گوید: علاقه‌مندان به عضویت در این کمپین می‌توانند جهت تکمیل فرم به ایستگاه کمپین اهدای اعضا در محل دفتر پرستاری دانشگاه مراجعه کنند.

یزدان‌پناه گفت: با توجه به شمار بالای بیماران نیازمند عضو و همچنین آمار افراد مبتلا به مرگ مغزی انتظار می‌رود مشارکت مردم در اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.