سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه با اشاره به دیدار رئیس جمهور سوریه با رهبر انقلاب؛

تحریم‌های «سزار» شرایط سختی برای مردم سوریه ایجاد کرده است

وزیر خارجه گفت: تحریم‌های «سزار» غرب و آمریکا شرایط سختی را به لحاظ اقتصادی برای مردم سوریه ایجاد کرده اما مردم این کشور همچنان مقاومند.

وزیرخارجه کشورمان درباره سفر اخیر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار او با رهبر انقلاب و حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان گفت: فراموش نکنیم آن‌چه را مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که سوریه امروز متفاوت از سوریه دیروز است. امروز سوریه جایگاه ممتازی در منطقه دارد و هرچند تحریم‌های موسوم به «سزار» غرب و آمریکا شرایط سختی را به لحاظ اقتصادی برای مردم سوریه ایجاد کرده، اما مردم سوریه همان طور که از جنگ گسترده تروریستی توانستند از مسیر مقاومت با سرافرازی و پیروزی بیرون بیایند، از این جنگ اقتصادی هم با سرافرازی بیرون خواهند آمد .

به گفته حسین امیرعبداللهیان، آن چیزی که در اراده رهبران دو کشور مشاهده می‌شود، توسعه و تعمیق روابط است. روابط در ماه‌های اخیر شکل متفاوتی پیدا کرده و ما از فضای امنیتی-نظامی‌ای که در سوریه حاکم بود، روز به روز فاصله گرفته‌ایم و فضای کار همه جانبه اقتصادی، تجاری، توسعه گردشگری و همکاری‌های علمی، فناوری از جمله موضوعاتی است که در دستور کار دو کشور قرار دارد.

گفتنی است یکی از مهم ­ترین موانعی که در زمینه توسعه همکاری­ های اقتصادی بین دو کشور وجود دارد تحریم­ های اقتصادی است.

تحریم های اقتصادی که به ویژه از سال ۲۰۱۸ علیه ایران وضع شده چالش­ هایی را در حوزه­ های مختلف اقتصادی برای ایران ایجاد کرده و از سوی دیگر تحریم‌های مختلف آمریکا و تشدید آن با قانون سزار در سال ۲۰۲۰، بازسازی اقتصاد سوریه را با دشواری روبرو کرده است.

هدف قانون سزار افزایش انزوای مالی، اقتصادی و سیاسی دولت سوریه و همچنین اعمال تحریم علیه شرکای تجاری این کشور است.

به طور مشخص این قانون تمام دولت‌ها، گروه‌ها، شرکت‌ها و افرادی را تحریم می‌کند که مستقیم و غیر مستقیم با دولت سوریه در چهار بخش نفت، گاز طبیعی، هواپیماهای نظامی، ساخت و ساز و مهندسی همکاری می ‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
احمد
۰۸:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حق گرفتنیه اقای وزیر ، باید بگیری ، امریکا اگه میخواست بده که تحریم نمیکرد!!!
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
غرب = حامی داعش
7891
۱۶:۰۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاش من در سوریه دندان سازیم را ادامه میدادم. رییس جمهورش پزشک است به دندان ساز رحم میکند ظلم نمیکند. عشق من دمشقه.