سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهروندخبرنگار گلستان پیگیری کرد

ماجرای قطع درختان در قلعه قافه مینودشت چه بود؟

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان درباره فیلم منتشر شده از قطع درختان حوزه قله قافه شهرستان مینودشت توضیحاتی ارائه داد.

  شهروند خبرنگاری با ارسال فیلمی به باشگاه خبرنگاران جوان ازقطع درختان ۳ هزار ساله منطقه قلعه قافه مینودشت گلایه کرد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان موضوع قطع این درختان را پیگیری کرد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در توضیح این فیلم گفت: این فیلم جدید نیست و پاییز سال ۱۴۰۰ هم در فضای مجازی منتشر شده بود و این اقدام مربوط به تخلف برخی از دامداران منطقه است.

در ادامه توضیحات روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان آمده است: جنگلبانان منطقه قلعه قافه مینودشت سال گذشته با تعدادی از دامدارانی که به صورت غیرمجاز و یا بیش از ظرفیت مجاز اقدام به چرای دام و ورود دام در این منطقه کرده بودند، برخورد کرده و ضمن تشکیل پرونده تخلف از سوی سرجنگلبان، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی و محکوم شدند.

پس از مدتی در سرجنگلبان منطقه متوجه قطع درختان جوان با قطر ۱۰ سانتی متر در مساحتی حدود ۲۰۰ متر مربع میشوند و فیلم این اقدام از سوی افرادی ناشناس در فضای مجازی منتشر می‌شود.

جنگلبانان با بررسی میدانی متوجه شدند هیچ کدام از درختان قطع شده از محوطه خارج نشده است و دامداران محکوم شده به دلیل کدورت ناشی از فشار‌های منابع طبیعی اقدام به این عمل غیرقانونی کرده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.