سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای بوکان هم در وضع بحرانی قرار گرفت

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان با بیان اینکه شاخص آلایندگی هوا در این شهرستان در حالت بحرانی قرار گرفت، گفت: میزان آلودگی هوا هم اکنون به ۱۲ برابر حد مجاز رسیده است.

آوات بازیار گفت: با توجه به افزایش غلظت گرد و غبار در هوای جنوب آذربایجان غربی و به تبع آن در بوکان و تداوم این وضعیت، اطلاع رسانی و همچنین انجام اقدامات لازم به منظور مقابله و کاهش آلودگی ضرورت دارد.

بازیار می گوید: طبق این شاخص، میزان ذرات موجود در هوای این شهرستان هم اینک به بیش از هزار و ۳۰۰ میکروگرم بر مترمکعب و بیش از ۱۲ برابر حد مجاز رسیده است که این شرایط برای تمام گروه‌های جامعه بویژه بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، مادران باردار و افراد سالخورده ناسالم است و توصیه می‌شود این افراد از تردد‌های غیرضروری در هوای آزاد خودداری کنند.

او گفت: بر همین اساس هوای این شهرستان از نظر شاخص‌های منواکسیدکربن، ازن، دی اکسیدنیتروژن، دی اکسیدگوگرد پاک و از نظر ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و در شرایط بحرانی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان می گوید: آلودگی هوا منشا خارجی داشته و از طریق کشور عراق و وزش باد شدید وارد مرز‌های غربی کشور شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.