سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید دستگاه ضدعفونی کننده هوا با خاصیت میکروب‌زدایی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده هوا با خاصیت میکروب‌زدایی و ویروس‌زدایی محیط شد.

مسعود جباری گفت: در دستگاه ضدعفونی کننده هوا با استفاده از پلاسمای الکترونی یک ابر از پلاسمای الکترونی با‌های ولتاژ یعنی ۲۲۰۰۰ ولت برق تولید می‌شود. هوا از درون این ابر الکترونی عبور می‌کند و این ابر DNA ویروس و باکتری که در هوا موجود است بمباران می‌کند.
به گفته او در اثر اتفاق فوق DNA ویروس تخریب، غیرفعال و خارج می‌شود و پس از عبور از این ابر الکترونی دیگر قابلیت بیماری‌زایی نخواهد داشت.

 در جریان عملکرد این دستگاه در لحظه ۱۶۰۰۰ درجه سانتیگراد دما بالا می‌رود و هر ده میلیاردیوم ثانیه یکبار یک پالس ایجاد می‌کند. تکرار پالس آن حدودا ۸۰۰۰ بار در ثانیه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هر مکانی که تجمع با تعداد بالای جمعیت وجود داشته باشد مانند کلاس‌های درس، مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها، پلیس +۱۰، مترو، ایستگاه‌ها و هر مکان پرجمعیت دیگری این دستگاه قابلیت استفاده خواهد داشت.

این دستگاه تاثیر بسیار خوبی در غیرفعال کردن ویروس‌ها و تاثیر متوسطی در از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها دارد. همچنین در از بین بردن بوی محیط نیز تاثیر مثبتی دارد؛ برای مثال در شیرینی‌پزی‌ها و سفره‌خانه‌ها که مصرف دخانیات بالاست تاثیر مثبتی خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.