سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب موقت نماز جمعه تبریز مطرح کرد؛

اصلاحات اقتصادی نباید به مردم فشار معیشتی وارد کند

خطیب موقت نماز جمعه تبریز گفت: اصلاحات اقتصادی نباید به مردم فشار معیشتی وارد کند و موجب سوء استفاده فرصت طلبان شود.

حجت‌الاسلام عبداللهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های دولت، مجلس، قوه قضائیه برای اصلاح اقتصادی کشور گفت: عامه مردم از حیث معیشت تحت فشار قرار گرفته اند و نباید به سوء استفاده‌کنندگان میدان دهیم تا وضعیت را غیرقابل‌تحمل‌تر کنند.

 مردم ایران بزرگوار، نجیب و وفادار هستند و باید شبانه‌روز به این مردم که ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند خدمت کنیم.

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه گفت: بهترین تحلیل ممکن از این جنگ توسط رهبر معظم انقلاب انجام شده است و طبق نظر ایشان ما از این جنگ استقبال نمی‌کنیم اما باعث و بانی این جنگ آمریکای جنایتکار است که حیاط‌ خلوت ناتو را به کنار روسیه آورده بود.

 جمهوری اسلامی ایران با حفظ هویت و استقلال و عمل با شعار نه غربی و نه شرقی پیش می‌رود و هیچگاه به هیچ دولت و قدرت وابسته نیست و بر اساس اقتضای خود تصمیم می‌گیرد.

در حال حاضر جامعه فرهیخته روس، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار مردم ایران را تجلیل می‌کنند چراکه همه دیدند که مردم ایران با وجود فشار‌های تحریم چه مقاومتی کردند و لحظه‌ای از شعار مقاومت خود دست نکشیدند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ضرورت شناخت شخصیت علمی امام‌خمینی (ره) در کنار شخصیت سیاسی ایشان گفت: بُعد سیاسی امام خمینی (ره) بُعد علمی ایشان را تحت‌الشعاع قرار داده است و ما باید برای شناخت امام‌خمینی (ره) آثار علمی ایشان در موضوعات مختلف را از جمله فقه، قرآن، فلسفه، عرفان و کلام مورد بررسی قرار دهیم و همچنین می‌توانیم شخصیت علمی ایشان را از طریق شاگردان برجسته امام مانند رهبر معظم انقلاب بشناسیم.

رهبر معظم انقلاب همه‌ساله در مراسم گرامیداشت رحلت امام‌خمینی (ره) قسمتی از بعد شخصیتی و مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی امام‌خمینی (ره) را تبیین می‌کنند و امسال هم شاهد بودیم که موضوعات مهمی را در این خصوص بیان کردند.

وی در تشریح مهمترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مراسم گرامیداشت رحلت امام‌خمینی (ره) گفت: مهمترین تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت حفظ هویت، اصالت و حقیقت انقلاب اسلامی بود و این‌که نباید اجازه دهیم شخصیت امام‌خمینی (ره) تحریف و تفکر غربی در کشور حاکم شود.

وی با تبریک سالروز میلاد امام هشتم ثامن الائمه امام رضا (علیه السلام) گفت: انسان نمی‌تواند حقیقت کامل شخصیت ائمه را بشناسد و ظرف وجود انسان محدود است، اما به اندازه ظرف وجود خود می‌تواند بهره‌مند شود.

افرادی که مدام به دنبال عیب و ایراد هستند و از فضای مجازی و هر بستر دیگری برای بردن آبرو و یا ضرر رساندن به دیگران استفاده می‌کنند، جزو شرالناس هستند و طبق فرموده امام رضا (ع) انسان عاقل به کسی شر نمی‌رساند و عزت را در سایه دشمن نمی‌پذیرد و از شهرت بیزار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.