سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی ۱۵ مرکز در گلستان برای مشاوره انتخاب رشته به دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از آمادگی ۱۵ مرکز در استان برای مشاوره انتخاب رشته به دانش آموزان خبر داد.

نظری گفت: امسال ۳۴هزار و ۷۸۸ داوطلب کنکور سراسری در استان داشتیم که ۶۱ درصد این جمعیت را دختران و ۳۹ درصد را پسران تشکیل دادند.

او افزود: در آموزش و پرورش استان برنامه ریزی شده تا امسال داوطلبان کنکور انتخاب رشته خوبی داشته باشند از این رو در شهر گرگان دو مرکز مشاوره انتخاب رشته و در سایر شهرستان‌های استان یک مرکز آماده مشاوره به داوطلبان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: ۸۵ نفر از بهترین مشاوران استان گلستان در این مراکز حضور دارند و به دانش آموزان برای انتخاب رشته کمک می‌کنند.

نظری گفت: در انتخاب رشته علاقه مندی نقش اساسی دارد و دانش‌آموزان حتما باید رتبه‌ای که کسب کرده اند را مدنظر قرار دهند.

او افزود: هزینه مشاوره انتخاب رشته در مراکز آموزش و پرورش دو شهر گرگان و گنبدکاووس ۳۰۰ هزار تومان و در سایر شهرستان‌ها ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.


نظری می‌گوید: در این مراکز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک ضروری است و دانش آموزان می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۳ و ۱۵ الی ۲۱ برای دریافت مشاوره مراجعه کنند.

کوثری کارشناس مشاوره درباره انتخاب رشته گفت: پیشنهاد می‌شود داوطلبان دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه کنند و علاقه مندی‌های خود را شناسایی کنند چراکه برخی از گروه‌ها تا ۱۵۰ رشته دارند که قطعا تمام آن‌ها مورد علاقه دانش‌آموز نیست.

او افزود: تجربه نشان می‌دهد بهتر است داوطلبان از بین رشته‌های گروه آموزشی که کنکور داده اند ۱۰ الی ۱۵ رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند و این رشته‌ها را در شهر‌های مختلف توزیع کنند و اولویت را شهر خود و یا شهر همجوار قرار دهند.

کوثری ادامه داد: خانواده‌ها حتما برای انتخاب رشته به مراکز مجاز مراجعه کنند و از پرداخت هزینه‌های گزاف به برخی مراکز مشاوره که تبلیغات زیادی انجام می‌دهند، خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.