سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برترین دانشگاه‌ها در همانند جویی اعلام شدند

در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌های تهران، صنعتی اصفهان و فردوسی مشهد رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی را به دست آورده‌اند.

بر پایه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی (مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی) و آیین‌نامه اجرایی آن (مصوب سال ۱۳۹۸ هیئت وزیران)؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی و فناوری کشور باید تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها) و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه‌بندی هستند، در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و ثبت کنند.

برای انجام این قانون، ایرانداک سامانه «همانندجو» را در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR با پشتوانه روزافزونِ تمام‌متن بیش از ۴۳۵ هزار عنوان پارسا، بیش از ۹۰ هزار پیشنهاده و ۳۰۰ هزار مقاله در دسترس همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور گذارده است که اکنون بیش از ۴۰ هزار استاد و ۲۸۱ هزار دانشجو در آن عضو هستند.

در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰؛ دانشگاه‌های تهران، صنعتی اصفهان و فردوسی مشهد رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی را به دست آورده‌اند. جدول زیر شمار درخواست‌های همانندجویی را برای ۱۰ دانشگاه نخست نشان می‌دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)؛ در میان نشریه‌های علمی عضو سامانه همانندجو؛ نشریه هویت شهر، نشریه فقه و مبانی حقوق اسلامی و نشریه‌های دانشگاه جامع امام حسین (ع)؛ رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی و همایش ملی پژوهش‌های نوین دانشگاهی در هنر، معماری و عمران؛ کنگره ملی مهندسی عمرانِ دانشگاه صنعتی سهند و کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه شیراز نیز در میان همایش‌های عضو سامانه همانندجو، بالاترین رتبه همانندجویی را در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به دست آورده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.