سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار کارگر مطرح کرد؛

افتتاح ۵ موزه دفاع مقدس تا پایان سال/ از سال ۹۷ تصادف در راهیان نور نداشته‌ایم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تا پایان سال، ۵ موزه دیگر به موزه‌های حوزه دفاع مقدس اضافه خواهند شد.

سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دقاع مقدس با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: بنیاد ما از مهر ۶۹ تاسیس شده و سال ۷۱ اساسنامه آن به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است. در این بنیاد دو وظیفه ایجابی داریم که حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جزو آن است.

وی ادامه داد: ما ۲ وظیفه سلبی هم داریم که شامل جلوگیری از نابودی و تحریف دفاع مقدس و جلوگیری از فراموش شدن دفاع مقدس است، در ۱۰ سال گذشته کارهای پرشتابی انجام شده اما بسیاری از کارها هم مانده است.

سردار کارگر بیان کرد: در سال ۹۳، سهم چاپ کتاب های دفاع مقدس ۳ و نیم درصد بود اما در سال ۹۸ این عدد به ۱۹ و نیم درصد رسید که ۱۱ درصد آن توسط بنیاد دفاع مقدس رخ داد.

وی گفت: ما در گذشته جمعا ۷۰۰ عنوان کتاب داشتیم اما از سال ۹۳ تا به امروز بیش از ۷ هزار عنوان کتاب در اختیار داریم که به چاپ رسانده‌ایم.

سردار کارگر افزود: اولین موزه دفاع مقدس در کشور ما را سردار سلیمانی در کرمان تاسیس کردند که این موزه در حال حاضر وسعتش کم تر از دیگر موزه هاست.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر ۲۴ موزه دفاع مقدس در کشور فعال هستند، ما ۶۸ کلان پروژه دفاع مقدس را افتتاح کردیم و به نوعی جعبه سیاه جنگ هستند.

سردار کارگر تاکید کرد: تا پایان سال، ۵ موزه دیگر به موزه‌های حوزه دفاع مقدس اضافه خواهند شد.

وی تصریح کرد: تعداد شهدای گمنامی که در سراسر کشور وجود دارند ۱۰ هزار و ۴۲۲ شهید است و ۲ هزار و ۳۰۶ یادمان در سراسر کشور وجود دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: خوشبختانه از سال ۹۷ تاکنون به هیچ وجه تصادفات جاده‌ای در راهیان نور نداشته‌ایم.

سردار کارگر گفت: شهید گمنام به هیچ وجه در فضای عمومی تهران دفن نمی‌شود مگر اینکه شهرداری تهران تأیید کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.