سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از پوستر نهمین سوگواره ملی "شعر ۷۲ خط اشک" در ایرانشهر

مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ولایت ایرانشهر گفت: آیین رونمایی از پوستر نهمین سوگواره ملی "شعر ۷۲ خط اشک" ویژه دانشگاهیان سراسر کشور در جوار مطهر مزار شهدای گمنام دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدی نورگفت: نهمین سوگواره ملی "شعر ۷۲ خط اشک" با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و اشاعه روحیه پایداری و زمینه سازی برای شناسایی، تقویت و رشد استعداد‌های نهفته در عرصه فرهنگ عاشورا و حفظ و انتقال این آموزه‌های ارزشمند از طریق ابزار‌هایی همچون شعر و هنر به نسل‌های آینده، برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: نهضت عاشورا، بصیرت حسینی، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، فلسفه عاشورا در گفتمان مذاهب اسلامی، مقاومت و مدافعان حریم ولایت، مکتب سلیمانی و عاشورا در متون ادبی و آثار شاعران اهل سنت از محور‌های این سوگواره است که در ۲ سطح دانشگیاهیان سراسر کشور و غیر دانشگاهیان (در زمینه بلوچی، محلی و عمومی) برگزار می‌شود.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ولایت ایرانشهر گفت: آیین اختتامیه این سوگواره بهمن ماه امسال مصادف با سالگرد شهادت سردار دل‌ها برگزار که در همین روز از شاعران برگزیده با اهدای جوایزی تجلیل و قدردانی خواهد شد.

وی گفت: علاقمندان به شرکت در سوگواره ملی "شعر ۷۲ اشک" می‌توانند آثار آیینی و عاشورایی خود را در سه قالب کلاسیک، نو و ویژه سردار دل‌ها تا پایان آبان به آدرس پست الکترونیکی ۷۲ khatashk@velayat.ac.ir ارسال و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند با شماره تلفن همراه ۰۹۱۵۵۴۷۱۷۲۷ و تلفن ثابت ۰۵۴۳۱۲۵۱۲۹۱ و یا پایگاه www.velayat.nahad.ir ارتباط برقرار کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.