سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری اجرای طرح تبدیل خیابان مدرس به پیاده راه

رئیس شورای شهر کرمانشاه از پیگیری اجرای طرح تبدیل خیابان مدرس به پیاده راه خبر داد و گفت : این خیابان قابلیت بالایی برای اجرای این طرح گردشگری دارد و اگر کسبه به خوبی توجیه شوند، اجرای این طرح شدنی است.

پوریا فخری رئیس شورای شهر کرمانشاه با تاکید بر لزوم رونق گردشگری شهر کرمانشاه گفت : متاسفانه برخی مدیران ما در شهرداری تصور می‌کنند که کار شهرداری فقط جمع آوری زباله و رفت و روب شهر است، درحالیکه حوزه کاری شهرداری بسیار گسترده است و حوزه‌هایی مانند گردشگری، اقتصاد شهری و ... را شامل می‌شود.

وی افزود: رونق گردشگری در شهر کرمانشاه در نهایت می‌تواند منجر به افزایش درآمد‌های شهرداری شود و مدیران شهرداری باید در این زمینه ورود کنند.

فخری گفت: یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهرها، پیاده راه‌ها هستند و در این زمینه کرمانشاه هم قابلیت‌هایی دارد که باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: محدوده خیابان مدرس قابلیت بالایی برای تبدیل شدن به یک پیاده راه دارد و شهرداری باید این طرح را با جدیت دنبال کند و ما نیز پیگیر اجرای آن هستیم.

رئیس شورای شهر کرمانشاه به ماجرای ریزش بخش از تونل قطار شهری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: زمانی که بخشی از تونل ریزش کرد و مجبور به بستن خیابان مدرس شدیم، ترافیک این خیابان به محور‌های موازی سوق داده شد و مشکل خاصی پیش نیامد و این ماجرا به خوبی نشان داد که پیاده راه سازی خیابان مدرس شدنی است.

وی افزود: خیابان مدرس محور‌های موازی خوبی دارد که به خوبی می‌توانند ترافیک و تردد این خیابان را پوشش دهند و اجرای این طرح مشکل ترافیکی ایجاد نمی‌کند.

فخری با اشاره به مخالفت برخی کسبه خیابان مدرس با اجرای این طرح گفت: برخی کسبه تصور دارند که با اجرای این طرح یا در طول مدت اجرای آن کسب و کارشان دچار مشکل شود و این درحالی است که اگر این طرح به سرعت اجرایی شود، با اجرایی شدن آن کسب و کار این کسبه رونق چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی افزود: مردم و گردشگران اگر پیاده از این خیابان عبور کنند قطعا تمایل بیشتری برای خرید خواهند داشت و جمعیت بیشتری در مسیر تردد می‌کنند که موجب رونق کسب و کار کسبه این خیابان می‌شود.

رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت: به نظر می‌رسد مخالفت کسبه از آن جهت است که به خوبی در زمینه این طرح توجیه نشده اند، وگرنه اجرای این طرح به سود آن‌ها خواهد بود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.