سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان راهداری هنوز به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل نیست

در حال حاضر ۹ دستگاه زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند، اما این اتفاق هنوز برای سازمان راهداری نیفتاده است.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه‌ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع‌تر عموم مردم به خدمات دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها ایجاد شده و اکنون در مسیر آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. در قانون بودجه امسال، تمامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه‌ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کنند تا از رجوع دریافت کنندگان خدمات به سامانه‌های مختلف و متعدد جلوگیری شود.

دستگاه‌ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا پایان شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند. طبق آخرین آمار، تاکنون ۷۳ درصد دستگاه های اجرایی به طور قطعی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند، ۹ درصد در حال اتصال هستند و اتصال ۱۸ درصد دستگاه ها هنوز انجام نشده است.  تا ۳۰ آذرماه اتصال ۲۶ دستگاهی که تاکنون به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نشده اند باید تکمیل و پنجره واحد در خود دستگاه ها راه اندازی شود.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه‌های ملی و استانی می‌توانید دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت‌خانه مربوطه را انتخاب کنید.

برای وزارت راه و شهرسازی ۴۳۳ خدمت تعریف شده که از این تعداد ۳۷۴ مورد قابل ارائه به صورت الکترونیکی هستند. به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارت خانه تاکنون ۵۶ خدمت در پنجره خدمات هوشمند ارائه شده که با احتساب ۹۶ مجوز، معادل ۱۵۲ خدمت می‌شود.

در حال حاضر از بین زیر مجموعه‌ های وزارت راه نام ۹ دستگاه تابعه در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دیده می‌شود که دو دستگاه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران به تازگی و طی هفته اخیر متصل شده اند. البته هنوز بر خلاف ادعای مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، این سازمان متصل نیست و در بین خدمات دیده نمی‌شود.

در بین سازمان‌هایی که در حال حاضر متصل هستند به جز اختلالات جزئی می‌توان گفت که اتصال آن‌ها صورت گرفته، اما همانطور که گفته شد هنوز خدمات زیادی هستند که وزارت راه باید اتصال و ارائه آن‌ها در پنجره ملی خدمات هوشمند در نظر داشته باشد. از جمله آن‌ها می‌توان به خدمات سازمان‌های شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد.

پاسخ به استعلامات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اطلاع رسانی وضعیت راه‌های کشور خدمات قابل توجه این سازمان است که ارائه الکترونیکی آن‌ها سهولت استفاده مردم از این خدمات را در پی خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.