سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هفتمین نشست "مفاخر شمیران"؛

حجت کسری، پیر غلام اباعبدالله تجلیل می شود

در هفتمین نشست از سلسله نشست های "مفاخر شمیران "از حاج حجت کسری مداح اهل و پیر غلام ابا عبدالله تجلیل می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ملل، علیرضا زندوکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه یک، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان هستیم و بزرگانی چون حاج حجت کسری در تمام زندگی، در راه ترویج فرهنگ عاشورایی و همنوایی با عاشقان و دلسوختگان اهل بیت(ع) گام برداشته اند بر خود وظیفه دانستیم در سلسله نشست های تجلیل از مفاخر شمیران، در روز سه شنبه 29 آذر ماه سال جاری از وی به عنوان یکی ازمفاخر مذهبی و معنوی شمیران تجلیل و قدردانی کنیم.
وی با اشاره به صداي رسا و لحن دلنشين حاج حجت کسری، حافظه فوق‌العاده و شعرهاي جانمايه‌داري كه از شاعران فراوان در خاطردارد، ادامه داد: در این مراسم دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری، علیرضا جاوید شهردار منطقه یک ،جمعی از مدیران عالی سازمان فرهنگی هنری شهرداری ، حاج منصور ارضی و حاج علی انسانی از مداحان اهل بیت و جمعی از شهروندان و دوستداران امام حسین (ع) حضور دارند.
زندوکیلی افزود: از آنجا که حاج كسري به واقع براي همه هيأت‌هاي قديمي شميران، از احباب‌الحسنين چيذر ، تا احباب‌الائمه محل پايين تجريش تا بني‌الزهراي اسدي، عشاق‌الحسين شميران تا متوسلين به حضرت سكينه و .... نماد و نشان و حجت اخلاص و ارادتمندي به دستگاه اباعبدالله است، این مراسم در روز یاد شده از ساعت 18.30 در مسجد همت تجریش واقع در میدان تجریش روبروی حرم امامزاده صالح (ع) برگزار می شود.
گفتني است، حجت كسري متولد 1325 در محله قلهك شميران است. محضر بسياري از اساتيد مداحي و شعر مذهبي را درك كرده و شايد آخرين بازمانده از نسل بزرگان مداحي تهران باشد كه به سنت‌ها وفادار مانده و در عين حال نوآوري را نيز فراموش نكرده است.
وي از 12 سالگي عباي مداحي به شانه‌اش انداخته‌اند و از همان سال 42 جزء مداحاني بود كه عاشوراي آن سال را تبديل به آغاز نهضت انقلاب اسلامي كردند و دسته‌جات عزاداري را به محل اعتراض به رژيم تبدیل نمودند.
تسلط او به آواز و الحان موسيقي سنتي تا حدي بود كه چند بار از سوي مدیران و هنرمندان براي همكاري با راديو تلويزيون وقت و اجرا در برنامه گل‌ها از او دعوت به عمل آمده بود اما او حاضر نشده بود كه دستگاه امام حسين را رها كند و به دنبال موسيقي برود.
يادرآور مي شود، علاقه مندان برای كسب اطلاعات بیشتر با شماره 22671718 تماس حاصل کنند./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.