سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین خودرو وارداتی شرکت خودروسازی سایپا +تصویر

خودرو وارداتی چانگان UNI-T به‌زودی به صورت وارداتی در داخل کشور توسط شرکت خودروسازی سایپا عرضه می‌شود.

خودرو، UNI-T کراس اوور به عنوان اولین خودروی وارداتی، حدودا ۴.۵ متری است که به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو سری BlueCore چانگان مجهز شده و حداکثر توان آن به ۱۷۷ اسب بخار می‌رسد، اما نقطه‌ای که پیشرانه UNI-T را از رقبای هم‌ترازش جدا می‌کند، حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری این خودرو است که کشش قابل توجهی را در همراهی با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل می‌کند.

این خودروی وارداتی از تکنولوژی رادار در زیر سپر جلو بهره می‌برد که امکان ترمز خودکار اورژانسی را فراهم می‌کند و همچنین به لطف وجود این آپشن، سیستم کروز کنترل این خودرو از نوع Adaptive یا تطبیق پذیر با امکان حفظ فاصله با خودرو پیش رو است.

همچنین از جمله امکانات رفاهی و ایمنی دیگر این کراس اوور می‌توان به کنترلش کشش و پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، ۶ کیسه هوا، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، انتخاب حالت رانندگی نرمال، اسپرت و اکو، سیستم تهویه اتوماتیک و اشاره کرد.

نبود امکاناتی نظیر در برقی عقب، تیپ ترونیک گیربکس، گرم کن و سردکن صندلی از جمله نقص‌هایی بود که در ملاقات اولیه با اولین خودروی وارداتی سایپا به چشم می‌خورد. اما باید در نظر داشت که این خودرو از سطح کیفی قابل توجهی در مقایسه با دیگر هموطنانش بهره می‌برد.

برای تطبیق قیمت آن با سقف قیمتی واردات ممکن است در نسخه نهایی نیز با همین شرایط به بازار عرضه شود. همچنین طی سواری کوتاه مدتی که با این خودرو داشتیم، عایق‌بندی خوب کابین و همچنین شتاب‌گیری قابل قبول آن از جمله مزایای قابل توجه این کراس اوور بود.

در این باره یک منبع آگاه در شرکت خودروسازی سایپا با تایید این خبر گفت: این اولین خودرو جدید وارداتی شرکت خودروسازی سایپا است و هم اکنون در حال سیر تکامل واردات آن هستیم.

او در پاسخ به قیمت این محصول گفت: هم اکنون قیمتی برای این خودرو انجام نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
خودرو سازی سایپا
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
سایپا قرار بود وارد کننده خودرو باشه؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
خدا ریشه ظلم و گران فروشی رو بکنه.
رضا
۰۸:۴۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
مافیای مضحک و چندش آور ....
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
پس کدام تولیدکننده قرار است با واردکننده رقابت کند برای افزایش کیفیت؟
ناشناس
۰۳:۴۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
چند کیلومتر گارانتی داره
اصل کار اینه
ناشناس
۰۳:۰۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
واقعا مسخره هست. خودرو وارد میکنن که رقابت ایجاد بشه ولی میبینی همون خودروسازها خودشون وارد میکنن با قیمت بالا و سود زیاد میفروشن تا ماشین های تولید خودشون گرونتر بشه
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
قرار بود خودروی ارزان وارد کنند اما اینو اینا کم کم 1 میلیلرد به مردوم قالب میکنند
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
به اسم سایپا تمومش نکنید کلیا روش می خوره.
فاراب
۰۰:۴۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
خوشبحال ثروتمندان
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
مقصرمردم هستند بجای اعتراض واغتشاش گیر دادن به روسری وموی سرو...به مافیای خودرو و...اعتراض کننددرجلوکارخانه های خودروسازها ی قاتل مردم کشورمان تجمع و اعتراض کنند
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
خسته نباشید حکایت گوشت رو دادن دست گربه شد قرار شد خودرو وارد بشه که قیمت و کیفیت و انحصار درست بشه اونوقت خود خودرو ساز شد وارد کننده و همچنان خوب که نشد بدتر هم شد واویلا
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
وقتی خودروساز خودش وارد کننده بشه اونوقت چه رقابتی متصوره برای خودروساز که کیفیتش رو بالا ببره؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
این امکاناتی که شما ذکر کردید : فردا خودروسازان ما همه را حذف خواهند کرد و به عنوان آپشن اضافی هزینه ی اضافه خواهند خواست.
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
وقتی دناپلاس اتومات شده 700 میلیون دیگه خودتون حدس بزنین این چند خواهد بود! قطعا زیر 1.8 میلیارد نیست.
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
دوباره همین خودرو ها رفت زیر چنگال خودروسازان؟؟؟؟ ببخشید ببخشید زرشک؟! پس امیدی به هیچی نیست...اینها همان پراید و پژوی عهد قجر رو هم با قرعه کشی و چندین برابر قیمت دست مردم نمی دن وای بحال این مدلهای خارجی...دیگه فقط عکس اینها نصیب اقشلر پایین میشه و فرداها مدلهای بالا به اسم واردات و بالای یک میلیارد نصیب آقا و آقازاده ها...برای مردم چیزی فرق نمی کنه همین الان هم این آقایون هر خودرویی مدل بالا رو وارد میکنند این هم روش....‌پراید رو بچسب شده ۲۲۰میلیون
همه سرکاریم مثل همیشه..‌شاهکار کردید البته برای سود دلالان وابسته به خودروسازان..پس بگو چرا با هم قیمت کردن محصولات درپیتی خودروسازان با بازار آزاد منت قرعه کشی رو از سر مردم برداشتند چون داره سوژه جدید و پرسود بهتری میاد تو چنگال خودروسازان..از فردا همین خودروها رو تغییر قیافه میدن و با چند برابر قیمت با نامهای تهمینه سهراب و رستم میاندازند به ملت بیچاره
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
قیمتش بگین
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
چندین برابرِ قیمت اصلی ،
بعد از اعلام قیمت های عجیب و غریب این خودروها توسط خودروسازهای واردات کننده ،احتمالا توی اینترنت میتونی قیمتش در کشورهای همسایه رو جستجو کنی
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
این ماشین های وارداتی هم درد 96درصد مردم رو دوا نمیکنه.. چون فقط 4درصدای پولدار مملکت میتونن بخرن.. پس اومدنش چ فایده
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
خداوکیلی کی میتونه الان ماشین بخره با چه پولی
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
قرار نبودخودروسازهای قاتل وارد کننده بشن
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اینکه خودرو های وارداتی را به شرکت‌های بزرگ خودرو سازی دادند هرگز قیمت خودرو های تولید داخل کاهش پیدا نمی کند، چرا دولت سهمیه ای برای معلولان شدید و خیلی شدیدفاقددرامد اختصاص نمی دهد؟