سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه گاز مشترکان پرمصرف ۶۰ برابر می‌شود

استاندار یزد بر لزوم فرهنگ سازی مدیریت مصرف در بخش خانگی تأکید کرد.

مهران فاطمی استاندار یزد گفت: با توجه به اینکه در استان با یک ناترازی در حوزه انرژی و مصرف گاز و فراورده‌های نفتی و ظرفیت‌های نیروگاه روبرو هستیم، بنابراین برای مدیریت این موضوع و عبور از این مقطع باید کاهش مصرف در حوزه‌های صنایع، کشاورزی و خانگی داشته باشیم.

مهران فاطمی بر لزوم فرهنگ سازی مدیریت مصرف در بخش خانگی تأکید کرد و افزود: تعرفه گاز مشترکان پرمصرف خانگی که استاندارد‌ها را رعایت نمی‌کنند، براساس بخشنامه‌ها حدود ۶۰ برابر می‌شود.

او ادامه داد: مشترکانی که الگوی مصرف رعایت کنند هم تشویق خواهند شد و صدا و سیما رویدادی را با همکاری شرکت گاز منطقه‌ای برای تشویق مشترکان کم مصرف برگزار کند.

استاندار اظهار داشت: در بخش صنایع نیز کاهش مصرف را طبق جدول زمانبندی به واحد‌های صنعتی اعلام کردیم و هم اکنون در حال اعمال است.

او با اشاره به مصرف بالای انرژی در گلخانه‌ها تصریح کرد: بخشی از این گلخانه‌ها غیرقانونی و بدون مجوز هستند که قرار شد اعمال تعرفه از کشاورزی به تعرفه صنعتی شود و افزایش قابل توجهی در تعرفه گاز آن‌ها اتفاق می‌افتد.

فاطمی خاطرنشان ساخت: همچنین به گلخانه‌هایی که بهره ور نبوده و بهینه مصرف نمی‌کنند، ۶ ماه فرصت داده می‌شود تا کاهش مصرف داشته باشند، اگر این موضوع رعایت نشود اعمال تعرفه آن‌ها از کشاورزی به صنعتی تبدیل خواهد شد.

او از احتمال تعطیلی ادارات و مدارس در روز‌های پنجشنبه با هدف مصرف بهینه انرژی خبر داد و گفت: اجرای قانون از ادارات شروع و گاز دستگاه‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، قطع شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.