سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادای احترام وزیر میراث فرهنگی به شهدای ملایر

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز پس از ورود به ملایر با حضور در گلزار شهدای بهشت هاجر این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

سید عزت الله ضرغامی امروز در سفر به شهرستان ملایر با استقبال فرماندار ویژه ملایر، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان استانی و محلی وارد این شهرستان شد.

بهره برداری از شهر زیرزمینی سامن، بازدید از چند طرح گردشگری و یادمان‌های تاریخی، شرکت در نشست شورای اداری و دیدار با هنرمندان صنایع دستی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه ضرغامی به شهرستان ملایر است.

در این سفر مرحله اول مجموعه دستکند سامن به عنوان یک مجموعه بی‌نظیر گردشگری استان همدان و کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این سفر از ظرفیت‌های گردشگری ملایر همچون مجموعه تفریحی و گردشگری بام ملایر، مینی‌ورلد و یخدان میرفتاح بازدید خواهد کرد.

برگزاری نشست تخصصی و همایش با هنرمندان و فعالان صنایع دستی از مهمترین برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی به ملایر است که مسایل، مشکلات اساسی و مطالبات هنرمندان در بخش‌های مختلف مبلمان منبت، مرواربافی، فرش و دیگر صنایع دستی از سوی نمایندگان آن‌ها مطرح می‌شود.

همزمان نشست شورای اداری شهرستان ملایر نیز با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار می‌شود که در این نشست متناسب با نیاز‌ها و مشکلات، تصمیمات لازم در خصوص مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان صنایع دستی اتخاذ خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی به شهدای ملایر ادای احترام کرد

در سفر وزیر میراث فرهنگی به ملایر، سایر موضوع‌های مرتبط همچون ترمیم و بازسازی یخدان میرفتاح، اقامتگاه بوم‌گردی شهر پنهان سامن، شهرک تخصصی مبلمان حاجی‌آباد و دیگر آثار تاریخی و یا توسعه برخی از آن‌ها به لحاظ زیرساخت‌های تفریحی، توریستی و گردشگری، از دیگر مطالبات و درخواست‌ها است که از سوی مسئولان این شهرستان در نشست مطرح خواهد شد.

این سفر با توجه به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، مشکلات و مطالبات این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده است.

شهرستان ملایر دارای بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی است که از این تعداد تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.