سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی سرعتکاه‌های غیراستاندارد در بام ایران

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد گفت: ساماندهی سرعتکاه‌های غیراستاندارد در سطح شهر در دستور کار قرار دارد.

پیمان محقق اظهار داشت: سرعتکاه‌های غیراستاندارد بلوار رهبر واقع در ناحیه غرب جمع‌آوری شده است و جمع‌آوری سایر سرعتکاه‌ها از سطح شهرکرد در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سرعتکاه‌های غیراستاندارد قدیمی با توجه به نامناسب بودن طول و ارتفاع، به جای کاهش دادن سرعت خودرو‌ها موجب وارد آمدن خسارت به خودرو و ایجاد حادثه برای سرنشینان می‌شود.

محقق اضافه کرد: سرعت‌گیر‌ها با هدف ایمن‌سازی معابر و کاهش سرعت وسایل نقلیه برای عبور ایمن عابران پیاده در تقاطع‌ها و محل دور زدن خودرو‌ها ایجاد می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: شورای ترافیک استان، مرجع تصمیم‌گیری در موضوع‌های ترافیکی است و اقدامات انجام شده براساس مصوبات این شورا است.

محقق تصریح کرد: سرعت‌گیر‌ها پس از گذشت مدتی ایراد پیدا می‌کند و باید پیمانکاری برای نگهداری آن‌ها وجود داشته باشد؛ بدون شک اگر بخشی از مصوبات شورای ترافیک اجرایی شود، امنیت تردد شهروندان بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه طرح تفصیلی در برنامه‌ریزی شهری، گفت: این طرح مبنای بسیاری از طرح‌ها از جمله جانمایی پارکینگ‌های طبقاتی است، پارکینگ طبقاتی یزدان نیز بر اساس طرح تفصیلی شهری احداث شده است.

محقق افزود: احتمال دارد تملک اراضی برای احداث پارکینگ طبقاتی شهرکرد بر اساس لکه‌گذاری در طرح تفصیلی انجام شده باشد، این پارکینگ در هسته مرکزی شهر احداث شده است و بسیاری از معابر از جمله خیابان‌های سعدی، ملت، ۱۲ محرم، ولی‌عصر (عج) و مراکز تجاری و درمانی اطراف را به‌خوبی پوشش می‌دهد.

وی اضافه کرد: مهندس مشاور در مطالعات طرح تفصیلی به این نتیجه رسیده است که در این نقطه از شهر باید یک پارکینگ برای ارائه خدمات به مراکز درمانی و تجاری احداث شود.

محقق ادامه: در هر نقطه از شهر که شهرداری مکانی را به عنوان پارکینگ تملک می‌کند، بر اساس همان کاربری است که در طرح تفصیلی مشخص شده است؛ البته ابتدا در طرح تفصیلی یک فضا به عنوان کاربری پارکینگ مشخص و بر اساس تقاضای شهروندان ساکن در آن منطقه و درخواست‌های ارائه شده به شهرداری، مساحت جای پارک برآورد می‌شود. در مورد پارکینگ یزدان شهرکرد نیز همین مراحل طی شده و برای احداث آن به صورت طبقاتی توافق شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.