سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری به پروژه‌های اطراف حرم مطهر

شهردار قم گفت: اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری برای پروژه‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و بافت فرسوده قم اختصاص یافته است.

 سید مرتضی سقائیان نژاد عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح و آغاز به کار پروژه‌های عمرانی و شهری قم که با حضور وزیر کشور در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد گفت: در برنامه اول و دوم شهرداری قم تعداد ۳۵ تقاطع غیر همسطح پیش بینی شده که این پروژه‌ها در مناطق اصلی و شریانی شهر قرار دارند.

شهردار قم با اشاره به بهره برداری پروژه تونل و زیرگذر شهدای امنیت افزود: این پروژه در حقیقت پروژه ترکیبی است که مناطق مختلفی از قم از جمله منطقه ۲، ۴ و ۸ را به یکدیگر متصل می‌کند.

سقائیان نژاد عنوان کرد: تونل غدیر نیز به این محور متصل خواهد شد که امیدواریم تا اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اولویت شهرداری امسال و سال آینده پرداختن به هسته مرکزی شهر است.

سقائیان نژاد بیان کرد: اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری برای پروژه‌های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و بافت فرسوده هسته مرکزی قم اختصاص یافته است.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر است از وزیر کشور و نگاه ویژه وی به شهر قم بیان کرد: تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس و همچنین ۵۰ دستگاه ون تا نیمه شعبان امسال به شهرداری قم تحویل خواهد شد.

سقائیان نژاد در خصوص متروی قم تصریح کرد: قرارداد سه هزار میلیارد تومانی برای تأمین ۵۵ واگن قطار شهری توسط دولت به امضا رسیده است و مقرر شد با هماهنگی وزیر کشور سه رام قطار از یکی از شهر‌های کشور به منظور راه اندازی متروی قم قرض گرفته شود.

شهردار قم بیان کرد: ضلع شرقی حرم مطهر سامان‌دهی خوبی ندارد و قراردادی بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به منظور احداث ۲۰۰۰ پارکینگ در بخش ضلع شرقی حرم مطهر منعقد شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.