سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان بررسى كرد؛

استخدام دختر عضو شورای شهر؛ قانونی یا غیرقانونی؟/ وکیل دادگستری: کلیه حقوق و مزایای پرداختی باید به خزانه شهرداری مسترد شود

يك وكيل متخصص در حوزه شهری گفت: براى فردى كه برخلاف قوانین و مقررات استخدامی و نظامات اداری جذب و استخدام می‌شود می‌بایست از واژه "اخراج" استفاده کرد.

حتما در این چند روز خبر استخدام دختر دهه هشتادی عضو شورای شهر تهران به گوشتان رسیده؛ استخدامی که با خود حواشی زیادی به همراه داشته و صدای فعالان رسانه و مردم را درآورده است.

پس از انتشار فیش حقوقی خانم فاطمه منصورلی که یک دختر دهه هشتادی است، مشاور رسانه ای نرگس معدنی پور در اطلاعیه ای اعلام کرد که  نماینده با ورود به مجموعه شورا می تواند یک نفر مسئول دفتر و یک راننده را جذب نماید که مورد وثوق و اعتماد کامل عضو باشد، هیچ منعی هم برای جذب این افراد از بین اقوام و نزدیکان عضو وجود ندارد و حضور دختر خانم معدنی پور در جایگاه مسئول دفتری موضوع جدید و خارج از قائده و قانون نبوده است.

پس از این اطلاعیه، فاطمه منصورلی از دفتر مادر خود استعفا داد؛ اما سوال اینجاست که درباره این استخدام قانون چه می گوید؟ موضوع را از یک وکیل پیگیری کردیم. امیرحسین شكرى وکیل متخصص در حوزه شهری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به استخدام دختر عضو شورای شهر تهران در دفتر مادر خود اظهار کرد: اصل حاکمیت قانون ایجاب می‌‌کند که تمامی مقامات اداری من‌جمله اعضای شورای اسلامی شهر در اتخاذ تصمیمات و اقدامات خود قوانین و مقررات فرادستی را رعایت نمایند.

وی ادامه داد: بند ۹ ماده ۸۸ قانون تشکیلاتِ وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور (معروف به قانون شوراهای اسلامی شهر) مقرر داشته که آیین‌نامه سازمانی، تشکیلاتی ، تعداد و به‌کارگیری کارکنان کلیه شوراها توسط شورای عالی استان‌ها تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد و به‌کارگیری کارکنان و هرگونه پرداختی خارج از این آیین‌نامه ممنوع است .

اين وكيل افزود: آیین‌نامه اجرایی تشکیلات شوراهای اسلامی شهر که در سال ۷۸ به تصویب هیئت وزیران رسیده ؛ وضعیت استخدامی کارکنان شوراها را تابع آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها دانسته است. با توجه به موارد فوق الذکر، اولاً: جذب کارکنان شوراهای اسلامی شهر مطابق قوانین و مقررات ذکر شده تابع ضوابط و تشریفات مقرر قانونی است و هیچ اختیاری به اعضای شورا شهر جهت جذب نیرو و یا ترتیب دیگری به جهت جذب نیروی انسانی به‌عنوان مسئول دفتر، مشاور، راننده و یا هر عنوان دیگری در این قوانین و مقررات مشاهده نمی‌گردد.

شكرى تاكيد كرد: مطابق قانون شوراها، به‌کارگیری کارکنان شوراها خارج از مقررات بیان‌شده ممنوع و هرگونه پرداخت خارج از آیین‌نامه مصوب به فرد غیرقانونی تلقی گردیده است. بر فرض ضرورت جذب نیروی انسانی جدید مقررات آیین‌نامه استخدامی ازجمله مراحل اخذ مجوز جذب آزمون ورودی استخدامی، گزینش و… می‌بایست با رعایت اصل منع تبعیض نسبت‌ به سایر شهروندان و در شرایط یکسان و برابر رعایت گردد.

وى يادآور شد: ازسوی دیگر درطول سالیان گذشته به جهت سوءاستفاده برخی مقامات و مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر در جذب و به‌کارگیری اقوام و بستگان و نزدیکانشان در بدنه شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران، مصوبه دیگری با عنوان "مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران" در تاریخ ۱۳۹۷/۰۷/۱۶ توسط شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید. این مصوبه که در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام اداری و هم همچنین با هدف استقرار نظامات مربوط به قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد و به‌خصوص به‌منظور نهادینه‌سازی شفافیت در حوزه تعارض منافع و مبارزه نظام‌مند و دقیق با تخلفات اداری و دسترسی به عدالت اداری پایدار توسط اعضای شورای اسلامی دوره پنجم به تصویب رسید و در همین دوره فعلی نیز با الحاقاتی در سال ۱۴۰۰ مهر تأیید مجدد به آن زده شد.

شكرى اضافه كرد: تعارض منافع عبارت است از تعارض منافع شخصی مشمولان این مصوبه، اعم از مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران که با انجام بی‌طرفانه و بدون تبعیض، وظایف حرفه‌ای و اختیارات قانونی آن‌ها در مجموعه مدیریت شهری تهران و در ادامه در ماده ۱۰ آن تصریح‌شده که به‌کارگیری بستگان مدیران شهرداری تهران و همچنین بستگان اعضای شورای اسلامی شهر تهران اعم از پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند، همسر، داماد و عروس طی دوره مسئولیت در شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران (بجز قراردادهای استخدامی که برمبنای آزمون‌های فراگیر و رسمی استخدامی منعقد می‌شود) ممنوع است.

اين وكيل خاطرنشان كرد: در ماده ۱۵ این مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمانت اجرای عدم رعایت هر یک از مقررات این مصوبه را در حکم تخلف اداری دانسته و متخلف می‌بایست به تنبیهات اداری مقرر در قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان محکوم شود و این امر مانع از معرفی متخلف برای رسیدگی کیفری در مراجع قضایی نیست. بنابراین درصورتی‌که هر یک از بستگان اعضای شورای اسلامی شهر مغایر این مصوبه در شهرداری و یا شورا جذب و بکارگیری شود این جذب نیروی انسانی خلاف قانون بوده و هرگونه پرداخت به این شخص ممنوع و غیرقانونی است و خوشبختانه قانونگذار به‌منظور ضمانت اجرا برای اعمال و اقدامات خودسرانه و غیرقانونی مسئولان و مأمورین اجرایی، عنوان مجرمانه تعیین و مجازات مقرر نموده است.

شكرى گفت: واضح است که در این‌گونه موارد استفاده از عنوان "استعفا" صحیح نیست چه آنکه استعفا گونه‌ای از کناره‌گیری اختیاری و داوطلبانه فرد برای رها کردن رسمی شغل منصب، سمت و یا هر جایگاه اداری دیگری است. درحالیکه در حالت فوق‌الذکر که فردی برخلاف قوانین و مقررات استخدامی و نظامات اداری جذب و استخدام می‌شود می‌بایست از واژه "اخراج" استفاده کرد. ضمن آنکه، اثر کناره‌گیری فرد در استعفا از زمان استعفا خواهد بود؛ لیکن ازآن‌جایی‌که به‌ جهت مغایرت قانونی در استخدام، هرگونه پرداختی به فرد از بدو شروع به کار غیرقانونی بوده‌؛ لذا پس‌از اخراج فرد می‌بایست کلیه حقوق، مزایا، پاداش و هر آن‌چه که در طول این مدت به فرد پرداخت شده به خزانه‌ی عمومی شهرداری مسترد شود.

وى در پايان اظهار كرد: همچنین در خصوص رسیدگی به تخلفات اعضای خاطی شورای اسلامی شهر نیز می‌بایست موضوع در هیئت مرکزی حل اختلاف مطرح و نسبت‌ به صدور مجازات‌های مقرر در ماده ۹۲ قانون شوراها اقدام گردد و مسئولین خاطی ذیربط غیر عضو شورا که با علم و اطلاع مصوبات قانونی موجود در مغایرت جذب بستگان عضو، نسبت‌ به انجام فرآیند استخدام غیرقانونی دخالت داشته‌ و اقدام نموده‌اند نیز می‌بایست در هیئت تخلفات اداری و عندالاقتضاء مراجع ذی‌صلاح کیفری پاسخ‌گو باشند.

انتهاى پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
پ
۲۲:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
این اخبار همیشه بوده و خواهد بود برای سرگم کردن من و تو همین
فقط چند روزی ناراحت میشیم و بعد از یاد میره
چیزی عوض نمیشه تا به حال کسی به خاطر این کار محاکمه عادلانه نشده و به کسی پاسگو نیستن
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۹ دی ۱۴۰۱
کار دشمنه.. تمام.
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۹ دی ۱۴۰۱
ما با اینکه دخترشو با پارتی استخدام کرده اصلا کاری نداریم
فقط بگین چرا یه مسئول دفتر 30 میلیون دریافتی داره
پش خود شورا دیگه 60 میلیون دریافتی دارن
و نماینده مجلس هم 120 میلیون در ماه
و وزرا 240 میلیون در ماه
و کارگر 8 میلیون
آه
تازه فهمیدم چقدر بدبختم
ناشناس
۰۳:۵۶ ۲۹ دی ۱۴۰۱
هرکی میگه غیر قانونی از امریکا خط گرفته محاربه
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۸ دی ۱۴۰۱
آیا با استعفای این خانم اعتماد از بین رفته مردم بر می گرده. امثال اینها باعث ناامیدی ملت از شرکت در انتخابات می شود
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۸ دی ۱۴۰۱
سلام.این ماه حقوق بازنشستگان کمتر واریز شده علتش چیست؟من خودم بازنشسته کشوری هستم 400هزار تومن کمتر ریختن.یکی از اشناهامونم بازنشسته تامین اجتماعیه برا اونم300هزار تومن کمتر ریختن علتش چیست
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۸ دی ۱۴۰۱
30میلیون حقوق میگرفته.خیلیه اصلا.چرا اینهمه حقوق میدن؟
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۸ دی ۱۴۰۱
خب همین میشه که بودجه کم‌ میاریم
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۹ دی ۱۴۰۱
بودجه معلولان رو حذف کردن و دادن به اینها و حوزه!!!!!
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۸ دی ۱۴۰۱
من ایثار گر و راننده شرکتی آموزش و پرورش هستم و چون بیمه من از طریق شرکت رد نشده مرا به این بهانه در این اداره رسمی نمی کنند اما تا دلتون بخواد با پارتی و سفارش ؛ افراد نور چشمی استخدام شده و می‌شوند واقعا این درد رو به کی برای پیگیری بگیم هیچکس پاسخگو نیست
متینی
۱۰:۲۶ ۲۸ دی ۱۴۰۱
پس باید اسناد برگشت حقوق و دستمزد و پاداش و... این دختر خانم را علنی کنید تا ببینیم
بابک
۱۰:۲۴ ۲۸ دی ۱۴۰۱
لطفا یه سر به نهاد کتابخانه های عمومی بزنید دبیر کل خواهر زادش رو کرده معاونش و دامادش هم شده مدیر کل بعد خودش رفته خواهر زادش شده دبیر کل و همین دبیر کل همه فامیل و دوستانش شدن معاون و مدیر کل حالا چقدر حقوق و مزایا دارن بماند
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۸ دی ۱۴۰۱
تو را به خدا کسی اصناف و تعمیرکاران را وادار کند که به مشتری ها فاکتور بدهند. تو را به خدا جلوی بی قانونی را بگیرید و به داد مردم برسید. ناراحتی من این است که تعمیرکاران هم مشتری ها را بی سواد حساب می کنند و هم پول زیادی از آن ها می گیرند.آیا من معلم باید مکانیک هم باشم و از همه ی کارها سر دربیاورم و . .‌..
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ دی ۱۴۰۱
حالا این بابا رسانه ای شد تو همه جا پره طرف رو دو سالی میذارن مدیر میانی بعد هم مدیر عالی
به همین راحتی
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۸ دی ۱۴۰۱
فقط همین؟ سود پولها که این مدت برداشت کرده چی ؟ باتورم حساب شه در ضمن مادر متخلف اول محاکمه و بعد اخراج نمیشه؟ یا طبق روال باید گردد
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۹ دی ۱۴۰۱
پست جدید و با رتبه میگیره و حقوق و مزایا هم ارتقاء پیدا میکنه، علی برکت الله...
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۸ دی ۱۴۰۱
کدوم دفتر و دستک خاله پسر
همش فیلمه
اینا هم ناشی و بقول معروف حلال خوراش بودن
یادمه حدود ۱۵ سال پیش رفته بودیم تو شهرمون یه زمین بخریم گل زمینای تفکیکی همه تقسیم شده بین رئیس و اعضای شورا با سند و تمام مدارک اماده فروش به مشتریها توصیح داده میشد
بعدها هم یکی دوستان میخواست بره شورا میگفت بریم یه زمین بشیم
حالا یه بیچاره با هزار مکافات یه سند یا تفکیک برا خونه و زمینش بخواد بگیره باید هفتاد سفر سنگ و خوان رستم رو رد کنه
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۸ دی ۱۴۰۱
حکایت کناره گیری داماد دیگر عضو شورا که استعفا کرده چیست .
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۸ دی ۱۴۰۱
متاسفانه بی قانونی و عدم نظارت باعث این مشکلات شده همه ادارات همین شده
پارتی پارتی
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۸ دی ۱۴۰۱
یکی از آلوده ترین ارگانها شهرداری و اداره ثبت می‌باشند که علنا رشوه میگیرن و رانت بازی در میارن . هیچ کسی هم نمیخواد درستش کنه .اکثرا هم ظاهر اسلامی دارن
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۸ دی ۱۴۰۱
اگر حقوق ها بارگذاری و شفاف سازی شود این طور نمی شد . من معلم اقساطم از حقوق کسر می شود و ۵ میلیون برایم باقی ماند که با این حقوق اموراتم را می گذرانم و آخرهای برج یارانه به دادم می رسد.
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۸ دی ۱۴۰۱
اووه چه متن درازی اگه اول جواب سوال را می گفتید بعد استدلال قانونی میکردید بهترنبود!!
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۸ دی ۱۴۰۱
از زمانی شروع شورای اسلامی شهر که جزء مصوبات دولت اصلاح طلب ها بود هر دوره چندین هزار نیروی جدید و اقوام و خویشان و ... اعضاء شورا و مدیران شهرداری وارد مجموعه شهرداری شده اند و شده شورای شهرداری نه شهر و بدتر از همه اینکه قبلا ها اگه کاری انجام میدادند پنهانی بود الان دختر و پسر و برادر و داماد و ... علنا و دم دست خودشان استخدام می شوند
منصور
۰۴:۴۰ ۲۸ دی ۱۴۰۱
منم اگه ننه ام تو این مملکت یه پستی داشت // الان برا خودم یه پخی شده بودم
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۸ دی ۱۴۰۱
خدا تو شکر کن ننت اون کاره نیست . برو دورش بگر
منصور
۰۴:۳۹ ۲۸ دی ۱۴۰۱
نمیدونم چرا تا یه نفر یه پست حتی کوچک هم که باشه میرسه // فک میکنه از همه مردم بالاتره هرکاری دلش بخواد میکنه هر چقد حقوق بخواد میده هر وقت دلش بخواد میاد سر کار
با ارباب رجوع هر طور دلش بخواد رفتار میکنه // قبول دارید ؟؟
ناشناس
۰۳:۴۵ ۲۸ دی ۱۴۰۱
#لطفا يك نفر فيش هاي حقوقي ما را منتشر كنه#
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من يك مدير محله هستم
اگر نگويم شبانه روز ،
بلكه از صبح زود تا شبانگاه ،پنجشنبه ها و جمعه ها و مناسبت هاي تعطيل همه و همه بايد سركار بروم،
هر روز استرس ،
ناامني شغلي و در آمد كم و فرمانها و دستورات زياد و محدوديت هاي فراوان و رؤساي متنوع!!
حق اعتراض ندارم!!
اعتراض مساوي با اخراج،
با اين همه حال حقوق من از يك كارگر افغاني در تهران هم كمتر است يعني هفت ميليون تومان!
وقتي قوانين تعارض منافع و شفاف سازي مسوولين را ميبينم ،
و از طرفي انجام دهها مصاحبه و تست شخصيت و.....براي ادامه كارمديران محلات و شعارهاي دهان پركن از جنس خوبيها ،مرا بر آن داشت تا آرام در زيرآب فريادبزنم ما هنوز زنده ايم
اگر زور نداريم ولي آه داريم
اگر شما را نداريم ،خدارا داريم
پس هر وجدان بيداري در انتشار اين حق مظلوم ياريمان كند
سپاس
ناشناس
۰۲:۳۵ ۲۸ دی ۱۴۰۱
دهه شصتی و هفتادیا دارن جون میکنن یه دهه هشتادی به اندازه چهار پنج ماه اونا حقوق بگیره؟عدالت علی همینه؟
فریدون
۰۲:۰۴ ۲۸ دی ۱۴۰۱
زنده باد شکری . به اعتقاد من اول از همه آقای چمران باید مورد بازخواست قرار گیرد چرا که اگر ایشان قوانین را میدانستند چرا علاوه بر سکوت سعی در ماست مالی کردن ماجرا را داشته اند ؟ سپس نماینده خاطی و برگرداندن تمامی وجود دریافتی توسط آن خانم باید صورت پذیرد . ضمن اینکه به اعتقاد من مادر آن خانم دیگر صلاحیت ماندن در شورای اسلامی شهر تهران را ندارد و باید ایشان نیز برکنار شوند .
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۸ دی ۱۴۰۱
حروزمزاده های که با رانت و سو استفاده از جایگاه به منافع شخص خود و اطرافیانشان می پردازند باید بعنوان مفسد فی الارض اخراج ومحاکمه شوند
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۸ دی ۱۴۰۱
باشه
بنده خدا
۰۰:۵۴ ۲۸ دی ۱۴۰۱
اول چمران را بازخواست و محاکمه کنید که زبان توجیهش درازه و بعد این نادر از شورا اخراج شه که خلاف قانون عملکرده و آخرش وجوهی که اون دختر در این مدت گرفته باز پس گرفته شود.و در آخر چرا در اوایل ورود افراد به شورا نظر قانونی از امثال این وکلای زبر دست استفاده نمیشه.
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۸ دی ۱۴۰۱
از این دست دلبازی در شهرداری‌ها و شوراها زیاد اتفاق میوفته قبلنا داماد شهردار تهران، الان دختر شورا و... بالاخره یه سفره دورهمی خوبی جور شده...انشالله نصیب هممون باشه از این فک و فامیلا، البته اینا همشون حقوق رو برای تفریح میگیرن وگرنه نیازم ندارن...! ، بالاخره ما نفهمیدم اینا خادم ملت هستن یا خادم جیب ملت..
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۸ دی ۱۴۰۱
شیر مادر حلالت وکیل دادگستری اگه راست بگی.
دانشجو
۰۰:۱۰ ۲۸ دی ۱۴۰۱
کارکنان دبیرخانه‌شورا تابع آیین نامه استخدامی شهرداریها خواهند بود.
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
ان شاء الله عدالت در پرداخت ها رعایت شود. مدت هاست که به افرادی مثل بنده معوقات و مطالباتی پرداخت نشده است مثل حق محرومیت مناطق جنگی و . . .
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۷ دی ۱۴۰۱
بیشتر نیروهای شهرداریها ی کشور غیرر قانونی بدون آزمون( مسابقه )جذب شده اند وعلت ضعف در اجرا واداره آن نیز همین دلایل است افراد بیسواد غیر شایسته
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۹ دی ۱۴۰۱
بله عوارض شدید و فوق گران ساخت ساز ساختمان برای حقوق نجومی این زالو صفتان بی شرف است ، و سبب ایجاد تورم وحشتناک ساختمان و بی خانمانی اکثر مردم می شود
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اگه میخواهین مملکت نجات پیدا کنه
هر چه زودتر همه چیز رو شفاف و برملا و ساماندهی کنید
تمام
خود مسئولین دارن تیشه به ریشه مملکت میزنن
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
یعنی حقوق یه دفتر دار نماینده شورای شهر، از یه فرمانده انتظامی با اون همه سختی کار و خطر ، بیشتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۷ دی ۱۴۰۱
تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود. اگر همچین چیزی باشه الان باید نصف کارمندای دولتی اخراج بشن که. مثلا من تو اداره ی ایکس هستم و پارتی اشنای رئیس اداره ی ایگرگ میشم و اون تو اداره ام استخدام میشه و در عوض رئیس اداره ی ایگرگ هم پارتی میشه و یک نفر از آشناهای من تو اداره ی اون استخدام میشه.به همین راحتی.نگید که نمیدونید که خیلی هم خوب خبر دارید
متینی
۱۰:۳۰ ۲۸ دی ۱۴۰۱
نه قضیه چیز دیگری است، این دختر خانم دهه هشتادی بوده و نباید با توجه به سن و سالش اونجا میبوده و... و با توجه به سابقه کم نباید حقوق بالایی میگرفته و...
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
لعنت به شما .عدالت کجا رفته
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
حجاب این خانوم خوبه یا دختر بی حجابی که پول حرام و مال مردم نمیخوره ؟
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۸ دی ۱۴۰۱
لطفا تا سوژه پیدا می کنید به حجاب و اسلام ربط ندید از اوایل اسلام هم تا کنون این افراد بوده و هستند و بهانه جویانی مثل شما هم بوده و خواهند بود توهین نکنید
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۸ دی ۱۴۰۱
حجاب یک اصل است و باید رعایت بشه. حلال خوری هم یک اصل است و باید رعایت شود.
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
ننگ به شما مسئولین بی درد
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
چرا یک دختر دهه 80 باید 33 میلیون حقوق بگیرد.در حالی که حقوق یک کارگر با این تورم 6 تومنه.
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
دانشمند ایران شهید فخری زاده با 40 سال سابقه کاری فیش حقوقیش 11 تومن که با کسری ها 9 میلیون بود بعد یک دختر دهه 80 باید33میلیون حقوق بگیره.خدایا به کجا داریم میریم
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۸ دی ۱۴۰۱
البته با مزایا و اضافه کاری
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
سلام.به جای نفت و محصولات پتروشیمی که به کره جنوبی وارد می کنید یه بخش رو خودروی باکیفیت و ارزان وارد کنید،مبادله کالا به کالا کنید با این کار بهانه انتقال پول به دلیل تحریم بانکی نیز از بین می رود،تقریبا یک میلیون از کره جنوبی خودرو وارد کنید و بدون تعرفه گمرکی به مردم بفروشید،با این کار با یک تیر چند نشان می زنید،باعث کاهش قیمت خودرو،افزایش کیفیت و رضایت مردم،کاهش الودگی هوا،کاهش مصرف سوخت و در نتیجه افزایش صادرات نفت،از طرف دیگر کره ای ها به ایران به عنوان شریک تجاری نگاه می کنند و روابط بسیار گرم با ایران خواهند داشت.از روسیه نیز در قبال ارسال صادرات نظامی و اقتصادی،جنگنده پیشرفته سوخو 35 و ضدهوایی اس500،همچنین خودروی کم مصرف وارد کنید.باید روابط خود با شرق و کشورهای منطقه تقویت کنیم تا جایی که دیگر برای کشورهای فرامنطقه ای روزنه نفوذی باقی نماند.
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اگر حقوق شورای شهری ها و نمایندگان مجلس مطابق قانون کار پرداخت بشه آیا باز هم واسه ورود به مجلس و شوراها سر دست میشکنن!!!
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
زود تند و انقلابی برگرده پولا
عیسی
۲۲:۳۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
لطفا با کلمات بازی نکنید ۱۸ سال است در شهرداری مشغول بکار هستم بهترین لطفی که شامل حال بنده شده ،قرار داد با شهرداری در پست کارگری هستم هر کسی پارتی داشت یا اخیرا هم تبدیل وضعیت فرزندان ایثار گر پس ما ها چه گناهی داشتیم پدرمان قبل از جنگ در اوایل انقلاب سرباز بوده است
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
درحالیکه در حالت فوق‌الذکر که فردی برخلاف قوانین و مقررات استخدامی و نظامات اداری جذب و استخدام می‌شود می‌بایست از واژه "اخراج" استفاده کرد. ضمن آنکه، اثر کناره‌گیری فرد در استعفا از زمان استعفا خواهد بود؛ لیکن ازآن‌جایی‌که به‌ جهت مغایرت قانونی در استخدام، هرگونه پرداختی به فرد از بدو شروع به کار غیرقانونی بوده‌؛ لذا پس‌از اخراج فرد می‌بایست کلیه حقوق، مزایا، پاداش و هر آن‌چه که در طول این مدت به فرد پرداخت شده به خزانه‌ی عمومی شهرداری مسترد شود.

پس لطفاً سریعتر حق و حقوق مردم رو برگردونید از جیب اینها
باید بازخواست هم بشوند
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۷ دی ۱۴۰۱
به خوردن مال حرام عادت کردن وتوجیح میکنند برا دخترش حقوق نجومی در نظر گرفته
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
خدا لعنتت کنه پارتی و پارتی بازی
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
فرزندان خیلی ها در شرکتها هستند و استخدام رسمی هم شدند آنها چی؟
مثلا شرکت نفت
احمد
۲۲:۱۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
کاش ما هم مانند کشورهای دیگر که مقام سیاسی حق ندارد بستگانش را استخدام نماید ولو به سفارش در یک شرکت نمی دانید مورد وثوق یعنی پوشش دادن و یا ایجاد رانت آن مقام سیاسی اتفاقا باید رئیس دفتر غیر فامیل و اجازه مصاحبه با خبر نگاران را هم داشته باشد نه پوشش دهنده و مورد وثوق باشد
امید
۲۲:۱۶ ۲۷ دی ۱۴۰۱
این خانم شورای شهری باید بطور رسمی از مردم عذرخواهی کند و سپس استفا ء کند.البته فردا خواهیم دیددختر دهه هشتادی در پستی بالاتر و حقوق بیشتر استخدام شده.
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
استخدام ها شده پارتی بازی!!!!
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اینهمه شواری شهری و نماینده و وزیر و معاون و استاندار و فرماندار و........



واقعا چه میزان بهره و کارایی دارد؟؟؟با یک پنجم این نفرات هم میشود مملکت را بهتر ازین چرخاند و اینهمخ بیت المال را تباه نکرد
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
خوش به حال اونی که توی این مملکت پارتی داره
نادر
۲۱:۵۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
تف به ذات بعضی ها
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
استخدام ها هم شدن فامیل بازی
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
نوش جونش
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۷ دی ۱۴۰۱
کجای کارید
صدای این درآمده
وطنم ایران
۲۱:۳۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
سلام.به جای نفت و محصولات پتروشیمی که به کره جنوبی وارد می کنید یه بخش رو خودروی باکیفیت و ارزان وارد کنید،مبادله کالا به کالا کنید با این کار بهانه انتقال پول به دلیل تحریم بانکی نیز از بین می رود،تقریبا یک میلیون از کره جنوبی خودرو وارد کنید و بدون تعرفه گمرکی به مردم بفروشید،با این کار با یک تیر چند نشان می زنید،باعث کاهش قیمت خودرو،افزایش کیفیت و رضایت مردم،کاهش الودگی هوا،کاهش مصرف سوخت و در نتیجه افزایش صادرات نفت،از طرف دیگر کره ای ها به ایران به عنوان شریک تجاری نگاه می کنند و روابط بسیار گرم با ایران خواهند داشت.از روسیه نیز در قبال ارسال صادرات نظامی و اقتصادی،جنگنده پیشرفته سوخو 35 و ضدهوایی اس500،همچنین خودروی کم مصرف وارد کنید.
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
بیشتر یه شو نمایشی است چون ازین موارد بسیار زیاد داریم مثلا در خودروسازها کلی سفارش از مدیرها و نماینده ها برا استخدام میشه و بعد نیرو مازاد میشه میان میگن زیان ده هستیم از جیب مردم برداریم
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
بامسئولان متخلف شدیدا برخورد کنید اینها ضربه سنگینی به نظام وآرمان های انقلاب واعتماد مردم می زنند سازمان حسابرسی کجا بوده که چنین حقوق هایی پرداخت می شده مماشات نکنند اشد مجازات برای مسئولان متخلف را جرایی کنید
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
کلیه اعضای شورا شهروشهرداری باید اخراج ومحاکمه بشوند
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
مملکت رو کردین ملک شخصی خود .خدا میدونه چند صد نفر ازین قبیل هنوز شناسایی نشدند انگار از خزانه پدرش فیش۲۶ میلیونی واسه دخترش اکی کرده اونم استخدام بدون طی مراحل قانونی.شما اگه دنبال مچ گیری هستین چرا ریشه رو نمیزنین. این خانم اگه یک منافق یا تروریست می‌بود تا هفت نسل و ریششو در میاوردین اما اینجا فقط به استعفای این خانم اکتفا کردین ، چرا کس یا کسانی که چنین باند و باندبازی رو راه اندازی کردند رو اخراج نمی‌کنید نکنه خودتان زیر سوال میرین
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
سلام ،

چرا عضو شورای شهر باید دفتر داشته باشد ؟


پیمان اشراقی.
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۷ دی ۱۴۰۱
خانه از پایبند ویران است...
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
ملت شریف همه چی رو میدونن،خودتون رسوا نکنید.