سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار مشترک افغانستان و ازبکستان آغاز به کار کرد

مقام‌های ازبکستانی از تکمیل کار ساخت فاز اول بازار مشترک میان افغانستان و ازبکستان خبر دادند.

مقامات ازبکستانی از تکمیل کار ساخت فاز اول بازار مشترک میان افغانستان و ازبکستان خبر داده  و اعلام کردند این بازار برای گسترش روابط تجاری و ایجاد شغل برای افغانستانی ها و مردم ازبکستان ایجاد شده‌‌است.

مرکز رسانه‌های طالبان در گزارشی به نقل از مقام‌های ازبکستانی نوشت کار ساخت فاز اول بازار مشترک افغانستان و ازبکستان در خط مرزی میان این دو کشور - منطقه مرزی بلخ افغانستان و شهر ترمز ازبکستان- تکمیل و روند توزیع مغازه‌ها برای تاجران هردو کشور آغاز شده‌است.

مسئولین این بازار مشترک اعلام کردند این بازار شامل چهار هزار مغازه، مراکز درمانی و رستوران می‌باشد که کار باقی‌ماندۀ آن تا یک سال دیگر تکمیل خواهد شد و شهروندان افغانستان و ازبکستان قادر خواهند بود تا برای ده روز بدون ویزا در آن به خرید بپردازند.

قوت جوره‌یوف، معاون بازار مشترک افغانستان-ازبکستان گفته‌ است: «این طرح برای گسترش روابط تجاری و ایجاد شغل برای افغانستانی ها و مردم ازبکستان ایجاد شده‌است. در این بازار در کنار تاجران ازبکستانی، تاجران و کار‌آفرینان افغانستانی نیز می‌توانند کارها و فعالیت‌های‌شان را آغاز کنند. ما تعهد داریم که به‌زودی بخش‌های باقی‌ماندۀ این بازار را تکمیل کنیم.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.