سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ثروت و اشتغال آفرینی، با توجه بیشتر به صنعت دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اتفاق بزرگ این است که حوزه مالی در کنار دانش بنیان و نوآوری قرار می‌گیرد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم راه‌اندازی کارخانه هوشمندسازی گفت: در حال حاضر اهمیت هوش مصنوعی در دنیا به اثبات رسیده است. اگر جریان نوآوری تاثیر گذار بشود، باید ابزار‌های مالی کمک کنند و معتقدم که تا بانک‌ها پای کار اقتصاد دانش بنیان نباشند؛ اتفاق خاصی در این حوزه نخواهد افتاد.

او افزود: اگر سرمایه گذاری در حوزه‌های نوآوری و دانش بنیان افزایش پیدا کند، یکی از بزرگترین اقتصاد‌ها را در دانش بنیان شاهد خواهیم بود.

او گفت: حرکت به سمت دانش بنیان با توجه به تولید ثروت و اشتغال آفرینی بسیار اثرگذار است. هوشمند سازی و ترکیب آن با بانک‌ها ارزش افزوده‌های خوبی را ایجاد می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: اقتصاد دانش بنیان بدون حضور نظام بانکی اشتباه است و در کنار کار‌های اقتصاد دانش بنیان باید بانک‌ها به کمک این شرکت‌ها آمده و از آن‌ها حمایت کنند.

او ادامه داد: امروزه به جای این که ساختمان‌ها و سخت افزار‌ها ارزشمند باشند، مغز و فکر ارزش پیدا کرده است. صنعت دانش بنیان بر روی فکر‌ها استوار می‌شود و در دنیا ارزش‌های حوزه هوش مصنوعی و ذهنیتش در زمینه‌های مختلف بر همگی ثابت شده است.

او ادامه داد: ارزش مالکیت فکری در دنیا مورد توجه جدی قرار گرفته است و دانش بنیان‌ها اقدامات خوبی در این خصوص انجام داده اند.

فیروزآبادی بیان کرد: در حال حاضر دنیا محل رقابت دانش است و محصول تولید شده به خاطر وجود دانش ارزشمند می‌شود. داروی تولیدشده بر پایه زیست فناوری جدید، ارزش افزوده چند برابری را ایجاد می‌کند و بانک‌ها می‌توانند کمک حال اقتصاد دانش بنیان باشند. حوزه دانش بنیان بازار و اقتصاد جدیدی را ایجاد می‌کند و معاونت علمی از ایده‌ها حمایت خواهد کرد.

 

برچسب ها: دانش بنیان ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.