سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال آئین نامه جذب نخبگان در دانشگاه‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی

وزیر علوم گفت: نخبگی محدود به مرز‌های جغرافیایی نمی‌شود و متعلق به کل جامعه بشری است.

 محمدعلی زلفی گل امروز در نشستی با عنوان گفت‌وگوی نخبگان که با حضور ۵۶ نفر از نخبگان برگزیده طرح شهید چمران (ویژه دانشجویان پسا دکتری)، طرح کاظمی آشتیانی ، طرح شهید وزوایی (حمایت از دانشجویان مقطع دکتری) و طرح احمدی روشن (طرح مساله محور) و طرح شهید شهریاری بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، خطاب به نخبگان با تاکید بر اینکه آن‌ها در عنفوان جوانی از خدا چیز‌های کوچکی نخواهند، افزود: در سال ۸۳_۸۲ آماری از خروج نخبگان به دستم رسید و من مقاله‌ای در زمینه مهاجرت ژن‌ها را تدوین کردم.

به گفته وی در مقاله ای تاکید کردم که وقتی آن‌ها از کشور خارج می‌شوند، در واقع ژن‌های نخبه از کشور خارج می‌شوند و متعاقب آن کشور‌های پذیرنده نخبگان در حوزه‌های علمی پیشتاز و کشور‌های نخبه گریز از نظر علمی پیرو خواهند شد.

زلفی‌گل ادامه داد: اعتقاد دارم نخبگی محدود به مرز‌های جغرافیایی نمی‌شود و متعلق به کل جامعه بشری است و وقتی نخبگان از جایی که ریشه دارند، خارج می‌شوند، طبیعی است که زیست بوم نخبگی آن‌ها متضرر خواهد شد؛ از این رو نگاه ما به نخبگان رویکرد راهبردی و نگاه به آینده است. برای رفع این چالش‌ها آیین‌نامه جذب نخبگان در دانشگاه‌ها به عنوان عضو هیات علمی، با ۵ امضاء به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

او بیان کرد: این آیین‌نامه به امضای وزارتخانه های علوم، بهداشت، آموزش و پرورش، معاونت علمی ریاست‌جمهوری و دانشگاه آزاد رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.