سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توضیحات مدیرعامل شرکت گاز لرستان در خصوص صدور قبض‌های غیرمتعارف

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در واکنش به صدور برخی قبوض نامتعارف گاز در این استان و انتشار آن در فضای مجازی توضیحاتی ارائه داد.

طی ۲ روز گذشته در فضای مجازی ادعا‌هایی در خصوص صدور قبض‌های نامتعارف (میلیونی) برای برخی شهروندان لرستانی به ویژه هموطنان شهر‌های ازنا و الیگودرز مطرح شده که واکنش‌هایی را در پی داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت : قبوض نامتعارف گاز در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز موجب گلایه برخی شهروندان شده است و تا بررسی مجدد دستور توقف پرداخت گازب‌ها در این شهرستان‌ها صادر شد.

"کرم گودرزی" مدیرعامل شرکت گاز لرستان عصر پنجشنبه  با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان افزود: بر اساس آخرین آمار از میزان مصرف مشترکان استان تنها ۲ درصد مشترکان بد مصرف هستند و مابقی مشترکان نسبت به سال گذشته افزایش مصرف چندانی نداشته اند.

گودرزی با بیان اینکه قبوض مصرفی مشترکان گاز استان نیز همانند سایر نقاط کشور صادر شده است ادامه داد: این احتمال وجود دارد که چند خانواده در یک واحد مسکونی زندگی کنند و از یک کنتور گاز استفاده شود که در این صورت نیز بهای گاز بالا رفته و به صورت تصاعدی محاسبه شود.

بر اساس مصوبه ابلاغی هیات دولت، مصرف متعارف در پلکان اول تا سوم اقلیم سه به ترتیب، ۱۷۵، ۲۵۰ و ۳۲۵ مترمکعب به ازای هر واحد مسکونی در ماه است و محاسبه گازب‌های پلکان اول تا سوم بدون افزایش نسبت به قبل و مشابه سنوات گذشته می‌باشد.

پله‌های چهارم به بعد که با افزایش تعرفه روبرو خواهند شد، به این صورت است که پلکان ۴، ۵ و ۶ افزایش ۳۰ درصدی نسبت به تعرفه سال قبل، پلکان ۷، ۸، ۹ و ۱۰ افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته و پلکان ۱۱ و ۱۲ که بسیار پرمصرف هستند، به ترتیب، به ازاء هر مترمکعب تا ۶ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

این افزایش تعرفه گاز بها به صورت پلکانی و تعرفه هر پله به‌ازای مازاد مصرف پله‌های قبلی محاسبه می‌شود، ضمن آن که این محاسبات از ۱۶ آذرماه به بعد اجرایی و تا پیش از آن، با همان نرخ مصوب قبلی محاسبه خواهد شد.

وی افزود: شهروندان لرستانی در کل استان اگر دارای قبض نجومی یا نامتعارف گاز هستند که احتمال اشتباه در ثبت قرائت شماره کنتور از حیث مصرف کارکرد وجود دارد به شرکت گاز مراجعه و مراتب اعتراض خود را اعلام کنند. 

دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد عنوان کرد: پس از بررسی قبوض نجومی برخی شهروندان توسط شرکت گاز در صورت صحت ادعا، قطعا اقدام اصلاحی محقق می‌شود. 

برچسب ها: شرکت گاز ، قیض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
مگر یک واحد ۴۰ متری آپارتمانی و یک نفره باشه که از همه طرف گرما بهش برسه، غذا چندوعده‌ای درست کنه و سه هفته یکبار حموم بره که ماهی ۱۵۰ واحد مصرف کنه. انصافا خودتون رو مسخره کردید یا مارو؟؟؟ خونه روستایی با زیربنای صد و خورده‌ای، یکی از اتاق‌ها رو کامل قفل کردیم هال و اتاق دیگه هم رو کمترین درجه مصرفمون شده بالای هزار... این به کنار، ۱۰۰ واحد نسبت به ماه قبل بیشتر مصرف کردیم اما پول گاز ده برابر شده!!!!! از صدتومن شده ۱۱۰۰... رو چه حسابی؟؟؟ به کی اعتراض کنیم، میریم اداره گاز میگه مصرف کردید....
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
اصلا این طور نیست. شما یک ذره انسانیت ندارید که وقتی گاز شهرهای شمالی قطع می شود توی سرمای 20 درجه زیر صفر از اتاق‌های خونت دو تا را ببندی تا مردم جای دیگه از سرما نمیرند؟ بی وجدان اندازه یک بلوک 16 واحدی بیشتر گاز مصرف کردی. بنده مدیر بلوک 16 واحدی هستم. شما از کل بلوک ما بیشتر مصرف کردی!!! به خدا یک ماه است تمام خانواده توی پذیرایی زندگی می کنیم هر دو اتاق خواب را بستیم. از سه تا بخاری فقط یکی روشن است. اگر وجدان خودتان را قاضی کنید می فهمید که حتی مستحق قطع شدن گاز هم هستید.
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
حقوق بازنشتگی مادرمو برای دی ماه یک میلیون کم کردن پول نیست
مهیار حاتمی
۱۲:۵۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
من دو تا بخاری دارم روی کم هم گذاشتمشون مصرفم ماهی 750 متر مکعب هست در و پنجره ها هم عایق هستن من نمیدونم این اعداد الگوی مصرف 175، 250 و 325 رو از کجا درمیارید مگه اینکه اون خونه ها خالی از سکنه باشن
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
بهتر بود میگفتید نمیتونیم درآمد نفتی رو افزایش بدیم، بجاش داریم قبض و مالیات می‌گیریم. چرا اینقدر لقمه رو دور سرتون میچرخونید ؟
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
بنده خداچراگناه دیگری رابه گردن می گیری اگرحرف شمادرست بودبایدبرای همه مشترکین قبض نجومی می آمد نه یک عده معدودی ...
محمد طاهر
۱۱:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
باید کسانی که هیچگونه همکاری در کاهش مصرف گاز در روزهای سخت هموطنان در شمال و خراسان نکردن نقره داغ شوند.
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
عه چیشد؟! قرار بود زمستان اروپا سخت باشه ولی اینجور که پیداس طرفدارانش به زمستان سخت ایران اذعان کردند ؟؟؟
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
چطوری بگویند جیب شون خالی شده شل کنید بابا
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
من یا یک بخاری ماهی ۷۵۰ مصرف می کنم این چطور پلکانی است؟ واقعا متاسفم
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
لابد بخاری را تا سیم آخر می بری و پنجره‌های خونه را هم باز می کنی مثل اون پیرمرد تهرانی خرفت که همه‌ی وسایل گاز سوز را روشن و پنجره‌ها را باز کرده بود باد خاموش کرده بود بعضی را دچار مسمومیت شده بودند دکتر معالجش توی اینستا گذاشته بود. وگرنه با دوتا بخاری هم 500 متر مکعب مصرف نمیشه تا چه رسد به 750 متر مکعب
م.م
۱۰:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
احتمالا تحت تاثیر شبکه های ماهواره ای همه اجاق و بخاری گازی ها را روشن گذاشتند حالا هم از مبلغ قبض می‌سوزند!
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
درآمدها در ایران یک دهم درامد جهانی ، هزینه ها ۱۰ برابر هزینه جهانی
نمیشه که برای هزینه ها معیار ما اروپا و امریکا باشه ولی برای درامد از بورکینافاسور تقلید کنیم
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
درآمدها در ایران یک دهم درآمد جهانی ، هزینه ها ۱۰ برابر هزینه جهانی نمیشه که برای هزینه ها معیار ما اروپا و امریکا باشه ولی برای درآمد از بورکینافاسور تقلید کنیم
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
باز هم شانس آوردیم دومین کشور منبع گازی جهانی وگر نه باید کلیه هامون را می‌فروختم
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
هر جور میخواهید نرخ تعیین می کنید.
حداقل مصرف گاز در هر ماه ۷۰۰ متر مکعب است