سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای تنبیه بدنی دانش‌آموز خاشی چه بود؟

مدیر آموزش و پرورش خاش ‌با اشاره به ماجرای تنبیه بدنی یک دانش‌آموز گفت: با پدر دانش‌‎آموز آسیب دیده خاشی صحبت شده که اگر شکایتی از معلم در این رابطه دارد مستندات خود را به واحد بازرسی آموزش و پرورش ارائه دهد.

عبدالوهاب شهنواز مدیر آموزش و پرورش خاش اظهار داشت: در همین ارتباط همکاران ما در قسمت بازرسی به پرونده ورود پیدا کرده و در حال بررسی هستند و اگر در این رابطه تخلفی از سمت معلم شده باشد قطعا با وی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: برحسب اطلاعاتی که از روزهای گذشته در این موضوع داشته‌ایم، این دانش آموز به صورت اتفاقی ضربه دیده و معلم نقشی در آسیب رساندن به وی نداشته است.

مدیر آموزش و پرورش خاش گفت: این مسئله در رسانه‌های معاند و برخی رسانه‌های داخلی و فضای مجازی بزرگ نمایی شده، ما نیز این بحث را با پدر دانش آموز در میان گذاشته‌ایم و تاکید کرده‌ایم در آموزش و پرورش بی عدالتی نخواهد شد و نهایت تلاش ما گرفتن حق دانش آموزان است و حق کسی ضایع نخواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار ما از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی و اجتماعی این است که موضوعات را ابتدا به صورت دقیق بررسی و پس از راستی آزمایی و صحت موضوع یک خبر را منتشر کنند و یقینا در این موضوع اگر نتیجه تخلف محرز شود با فرد خاطی برخورد خواهیم کرد.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان نیز اظهار داشت: مساله تنبه بدنی دانش آموز خاشی که در فضای مجازی منتشر شده توسط مسوولان این اداره در حال بررسی دقیق است.

عباس پوردرویش اظهار داشت: تاکنون شکایتی از خانواده این دانش آموز به اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش و حتی استان نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
معلم
۰۸:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
من به عنوان یک معلم توصیه می کنم والدین اول سال یه یاد داشت کوچک به معلم بدهند و بگویند با بچه من کار نداشته باش می خواهد بخوند یا نخوند و خودم بعنوان یکی از والدین تربیتش می کنم و شما باید فقط درستون رو بدید من بعنوان معلم مخلص شما هستم
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
این قضیه مگر چقدر مهم است که می‌گوید کار رسانه های خارجی است حال یک معلم مرتکب اشتباه عمد یا غیره عمدشداست بجای معذرت خواهی میاید مساله را خیلی بزرگ نشان میدهید
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
خدا لعنتش کنه
امیر
۱۴:۱۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
امیر مؤمنان علی (علیه السلام) روزی با مردم سخن می گفت، و در باره رشد اخلاقی آنان صحبت می كرد، تا اینكه فرمود: مراقب باشید آنچه را مردم پشت سر افراد می گویند، نپذیرید ( از شنیدن غیبت، برحذر باشید) سخنان باطل فراوان است، ولی سخنان باطل از بین رفتنی است، و آنچه می ماند كردار انسان است. چرا كه خدا شنوا و شاهد است، بدانید كه بین حق و باطل، بیش از چهار انگشت، فاصله نیست.
یكی از حاضران پرسید: چگونه بین حق و باطل، بیش از چهار انگشت فاصله نیست؟
امام (علیه السلام) انگشتان را كنار هم گذارد و بین گوش و چشم خود قرار داد، سپس فرمود:
«الباطل ان تقول سمعت، والحق ان تقول رایت؛ ؛باطل آن است كه بگوئی شنیدم، و حق آنست كه بگوئی دیدم»
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
اینقدر زود قضاوت نکنیم.معلمها دیگه مثل گذشته در امنیت نیستند اونها همیشه مقصر هستند .الان در مدارس بچه ها خیلی بی پروا شده اند هر کاری میکنند، هر حرفی میزنند ،هر وسیله ای می اورند.اصلا مدرسه نمی‌روند وقتی هم می‌روند با نرفتن هیچ فرقی ندارن .پسر خودم میگه چند وقت پیش یه پسری تو کلاس اسپری فلفل زد وان چند ساعت بچه ها سرفه میکردند .به کم هم به این موضوع بپردازیم که این بچه ها دیگه مثل قدیم نیستند وادب واحترام به معلم کم رنگ شده
محمد
۱۵:۱۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
خیلی از خونواده ها واقعا بی خانواده هستن فکر کنین بچه های اینا میشن قاتلین بسیجی ها و ....بدبخت نعلم چکار کنه
میگه لباس معلم کشیده این بچه ها باید از جامعه محو شن...
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
خدانکنه توصاحب منصب بشی یه نفرازقوم بلوچ نمیمونه بی عدالت وقتی چیزی نمیدونی قضاوت نکن
ماشین باز
۱۰:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
فرستادیم بچه درس بخونه کتک خورده
او
۱۷:۳۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
خخخخخخخ
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
این اقا باید از کار بیکار بشه تا دیگه دست رو بچه مردم بلند نکنه
عجب معلم بی فرهنگی
یا الله
۰۰:۵۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
ابراهیم رئیسی تو را سوگند می دهم به شرافت امام رضا ع کار تایید رتبه بندی معلمان را به ریاست اداره های آموزش و پرورش محول نکنید برخی روسای آموزش و پرورش کینه توز هستند و اقدام به تسویه حساب سیاسی انتخابات مجلس از همکاران و شاید هم از روی حسادت - مدرک معلم از رئیس بیشتر است-رتبه ی همکاران را تایید نمی کنند . امام رضا از شما نگذرد اگر این پیام را اطلاع رسانی نکنید.
بنده ۲۴ سال سابقه دارم تمام ۲۴ سال را در روستاها مدیر آموزگار چند پایه بوده ام مدرک تحصیلی بنده فوق لیسانس مرتبط می باشد در رتبه ی ۲ قرار دارم که ۵ سال سابقه ها در آن قرار می گیرند خدایا .......................
نسیم
۰۰:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
خدا ازش نگذره این معلم باید قصاص بشه تا درسی برای بقیه باشه بی وجدان
علی
۲۲:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام و صد سلام به دانش آموزان و اولیائ محترم دانش آنان مردم و فرزندانشان ولی نعمت ما معلمانند و ما دانش آموزان را مثل فرزندان خود می دانیم و دوستشان داریم
جور استاد به ز مهر پدر
احیانا اگر با خشونت برخورد می‌شود به دل نگیرید الان زمانه عوض شده بچه ها شلوغتر شده اند حتی از پدر و مادرشان هم حرف شنوی کمتری دارند طرف دار کتک و خشونت نیستم و کاملا مخالف هستم ولی گاها اتفاق می افتد به هزار دلیل که حتی خود اولیا هم در آن موقعیت قرار بگیرند احتما شدت خشونت اولیا بیشتر می‌شود آثار خشم معلم روی بچه ها زود گذر هست دانش آموز به دل نمی گیرد و در عرض یک تنفس فراموش می‌شود در عوض اولیا بیمه می‌شوند دانش آموز متنبه می‌شود در موقعیت دیگر پیش دیگران و اولیا تکرار نمی کند و از طرف اولیا برخورد نمی شود و گرنه هر گونه خشونت اولیا تبعات بسیار بیشتر از معلم دارد که موجب رفتار های خطرناک از سوی فرزندانشان می‌شود بنابر این نه قدیمی ها و نه امروزی ها از دست معلمان ناراحت نشن و زود دست به شکایت نزنند ما هم دانش آموز بودیم کتک ام خوردیم اولیایمان را دعوت کردن با مدرسه اونی که از پدرمان شنیدیم گوشتش مال شما استخوانش مال من بود هرچه گفتم واقعا حرف دل یک معلم بازنشسته ای هست که دوباره دوسال هست بعد از بازنشستگی در خدمت دانش آموزان هستم.
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
آقای معلم گفتن تنبیه ولی نه این قد که باعث صدمه ی دانش آموز بشه میتونست ی تذکر،، تعهد باشه یا مثلا جریمه ش کنه مثلا از فلان درس سه چهار باریا بیشتر بنویس که این هم به نفع دانش آموز هست چون بیشتر یاد میگیره یا مثلا کلاس رو تمیز کنه یا تا تموم شدن کلاس رو ی پا واسه تا همین حد نه اینکه بزنه چشمش رو کور کنه این بچه ی معصوم آدم که نکشته بازیگوش هم باشه این ی رفتار طبیعیه که هر بچه ای داره به خصوص پسرا این بچه ها وقتی می رن مدرسه پیش معلم و مدیر و معاون و ناظم امانت هستن مردم که بچه هاشون از سر راه نیاوردن کسی که حوصله سر و صدا و شلوغی بچه ها رو نداره نباید معلم بشه هیچ معلمی در هیچ جای ایران حق نداره دست رو بچه بلند کنه بچه شخصیت داره آقای معلم حالا اومدیم و بچه رو زد بچه از ترس در جا سکته کرد و مرد اینجا تکلیف چیه؟؟؟ معلم چه جوابی داره بده؟؟؟؟؟؟ ی خورده حوصله و اخلاق برای یک معلم خوب چیزی والا
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
سلام معلم عزیز.کاملا با حرف شما مخالفم.تنبیه فیزیکی فقط دانش آموز را از مدرسه فراری میکند و نتیجه عکس دارد.تنبیه بدنی حتی از طرف والدین هم منسوخ شده است.معلم اگر عاقل باشد با حرف زدن با دانش آموز خاطی میتوانند در رفتار او تاثیر مثبت بگذارد.
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
این که خانواده سکوت کردن خیلی عجیبه !کسی حق نداره فرزند کسی یا حتی انسانی رو تنبیه بدنی کنه .مدیریت مدرسه و دانش آموزان نیاز به روحیه ی صبورانه، بخشنده ،در عین حال قانونمند و مسول باشه و از نظر روانشناسی بدونه چطور رفتار کنه که هم دانش آموز جایگاه مدرسه و آموزش براش مشخص باشه و محترم هم کادر مدرسه حرمت نفس و عزت نفس دانش آموز واینکه با رفتار نادرست اشتیاق دانش آموز رو از بین نبرن .
فرزند من برای یک روز معلم جدید داشتن توی همون یک روز به قدری با بچه های ۱۰ ساله بدرفتاری و توهین کرده بود که توی کوچه میگفتن به امید برگشتن معلم خودمون !پسر من گریه می کرد که اگر این معلممون باشه من دیگه مدرسه نمیرم !درحالی که هروزی که میره مدرسه میگه عاشق مدرسه ام .(که اولیا اعتراض کردیم و معلم خودشون برگشت )پس ببینید رفتار نادرست چقدر تاثیر داره .هرقدر که قدم های معلم های اصیل ،صبور و مهربان و مسول رو باید گلباران کنیم ،معلم هایی با مشکلات رفتاری این چنینی هم باید از جایگاه آموزش دور شن و الگوی نا مناسبی نباشن و با روح و جسم بچه های مردم که به امید آموزش و به امانت به مدرسه میفرستن بازی نکنن .بشکنه دست کسی که جرأت می کنه بچه ی مردم رو بزنه خیر از سلامتیش نبینه .
محمد
۲۰:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
پس ما دهه ۶۰ یا کجا شکایت کنیم که در دوران تحصیل بخاطر هر نمره که کم میآوردیم از معلمای روانی اون زمان چوب و شیلنگ میخوردیم یا با قیچی موهامونو میچیدن یا خودکار لای انگشت میزاشتن . خدا ازشون نگذره الهی . حالا هم که درس خوندیم چون پارتی نداریم هیچی نشدیم .
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام لعنت بر شیطان و درود برشما دانش آموز دهه ۶۰ که با نوشتن مطلبی نشان دادی که دست معلمان درد نکند که برایت خواندن و نوشتن یاد دادن که تونستی اعتراضت را از طریق فضای مجازی ارائه بدی. متشکر از دانش آموز قدیمی،،،معلم قدیمی
آریا
۲۳:۴۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
لعنت بهشون
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
موافقم که همیشه تنبیه بدنی در مدارس بود و قانو محکمی براش نذتشتن
ناشناس
۰۵:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
خوب کاری میکردن ..
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
الله اکبر
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
من دهه شصتی هستم وحالا هم معلم، واقعا نسل سوخته هستیم ولی مقصر معلمهای اون زمان نبودن. اون زمان تنبیه قانونی بود تو کتاب‌های روانشناسی و تربیتی اون زمان (که مطالعه کردم) تنبیه اعم از بدنی و غیر بدنی مثل تشویق یک اهرم تربیتی معرفی شده بود. این که روانشناسان اشتباه کردن نباید به پای معلم ها نوشته بشه
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
پس الان نباید بذاریم بچه هامونو تنبیه بدنی بکنن تا چتد سال آینده بچه هامونم مثل ما دهه شصتی ها عقده ای به دل از معلما داشته باشن و در حال هم از مدرسه فراری.با پوزش از معلمان عزیز ولی متاسفانه بعضی معلما واقعا وخشی هستن و فکر میکنن دانش اموز زیر دستشون یه حیوونه که تنبیه بدنی میکنن.تنبیه فیزیکی الان برای والدین هم منسوخ شده چه برسه به غیر.(اینم در جواب معلم بازنشسته عزیزی که گفت از تنبیه معلمان شاکی نباشین،گاهی دانش آموزان کاری میکنن که صبر معلم تموم میشه و باید تنبیه فیزیکی انجام بده تا اوضاع رو جمع کنه)