سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار دریایی سطح قرمز درباره وزش باد بسیار شدید

هواشناسی بوشهر از وزش باد بسیار شدید جنوبی از روز سه‌شنبه خبر داد و در این زمینه هشدار سطح قرمز صادر کرد.

زهرا راستگو معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا سه‌شنبه تا پایان روز چهارشنبه به‌سبب وزش باد بسیار شدید جنوب شرقی، خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر به‌شدت مواج و طوفانی خواهد بود.
 
زهرا راستگو افزود: در این مدت سرعت باد به بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در سواحل ۲ تا ۳ متر و در فراساحل ۳ تا ۴ متر پیش‌بینی می‌شود.
 
وی گفت: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خسارت به تاسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی و سازه‌های سبک و پیش‌ساخته در مناطق ساحلی، خطر غرق‌شدن شناور‌ها سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تور‌های صیادی و احتمال شکستن درختان در مناطق ساحلی پیش‌بینی می‌شود.
 
معاون هواشناسی بوشهر گفت: توصیه می‌شود کلیه تردد‌های دریایی و صیادی شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین در این مدت لغو و محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی اعمال شود، دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با خسارات احتمالی آماده باشند و ضمن اجتناب از برپایی چادر، از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و کلیه برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی خودداری شود.
 
وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از امروز به استان، افزود: تا روز پنج‌شنبه با تقویت این سامانه بارشی در ساعت‌هایی وقوع بارش پراکنده، گاهی رگبار همراه با رعدوبرق و وزش باد‌های شدید جنوبی در سطح استان به‌خصوص مناطق شمالی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
 
راستگو جهت وزش باد را تا فردا بیشتر جنوب شرقی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و از امشب در مناطق شمالی و مرکزی ۱۸ تا ۵۸ گاهی تا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.
 
وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر گاهی تا بیش از ۳ متر خواهد بود.
 
به گفته معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۴۰ دقیقه بامداد، جزر دریا ساعت ۰۶:۵۰ و مد دوم ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.