سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح کرد؛

وجود چالش فرهنگی در حوزه پوشاک/ به شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود

امامی گفت: با توافق انجام شده بانک‌های عامل از شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها و سکو‌های توزیع مد و لباس از طریق گشایش اسناد اعتباری حمایت می‌کنند.

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در یک سال اخیر تحولات ایجاد شده در کارگروه مد و لباس به دلیل سطح بالای موضوع است، زیرا مسئله پوشاک در راس مسائل صنایع فرهنگی ایران است.

وی با بیان اینکه مجموع چالش‌های صنایع فرهنگی در حال تدبیر است گفت: حوزه لباس فراگیر‌ترین موضوع در صنایع فرهنگی است، زیرا ۱۰۰ درصد مردم ایران مسئله لباس دارند و البته موضوعاتی نظیر زیبایی شناسی، عفاف، هویت ملی در لباس ایرانی اهمیت این مسئله را دو چندان کرده و کارگروه مد و لباس هم به این بعد محتوایی توجه دارد و همچنین با توجه به الزامات قانونی به موضوعات دیگری مانند مسائل اقتصادی این حوزه هم پرداخته می‌شود.

امامی گفت: با افتخار از جشنواره قبلی مد و لباس فجر اعلام کردیم که برگزیدگان جشنواره‌های رسمی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار می‌گیرند و این حمایت شامل جشنواره‌های موضوعی و استانی هم خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن بیان اینکه مسئله فقط کار بر روی حجاب نیست بلکه در حوزه صنایع فرهنگی و به ویژه پوشاک چالش فرهنگی داریم گفت: تمام محصولات در جشنواره‌ها به عنوان یک تولید خانگی یا کسب و کار صنفی قابلیت این را دارند که به انتخاب خانواده‌های ایرانی برسند.

وی اظهار کرد: در مورد نمایشگاه‌ها و سکو‌های توزیع لباس در حال همکاری با شبکه بانکی هستیم که میان وزیر فرهنگ، اقتصاد و بانک مرکزی توافق شده تا بانک‌های عامل از شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها و سکو‌های توزیع از طریق گشایش اسناد اعتباری حمایت می‌کنند که سقف تعیین شده برای تسهیلات بانک‌ها ۵ میلیارد تومان است و همچنین امکان خرید اقساطی مردم از فروشندگان فراهم کنند.

امامی گفت: البسه‌ای که یک تولید کننده تهیه کرده درست نیست دولت رایگان توزیع کند، زیرا این بی حرمتی است و باید محصولات به فروش برسد، اما باید شرایطی هم فراهم بشود تا خرید برای مردم تسهیل شود.

وی با بیان اینکه دوره بعدی جشنواره مد و لباس فجر در خرداد سال آینده برگزار خواهد شد و بر اساس آسیب شناسی ۱۱ دوره قبلی تحول اساسی در این جشنواره آینده رخ داده است گفت: ویژگی مهم جشنواره بعدی مد و لباس فجر حضور برند و صنایع است که باید در کنار طراحان قرار بگیرند و در شورای سیاستگذاری روش انجام این کارپیدا شده که اساسا محصول نهایی در جشنواره حضور پیدا کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.