سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکوردشکنی ذوب آهن اصفهان در تولید کک و چدن مذاب

حدنصاب‌های جدیدی در تولید کک و چدن مذاب در کارخانه ذوب آهن اصفهان به ثبت رسید.

محمدعلی علائی مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی کارخانه ذوب آهن اصفهان گفت: طی ده ماهه امسال یک میلیون و ۵۳ هزار و ۵۱۷ تن کک خشک تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال که یک میلیون و ۱۰ هزار تن بود، رشد چهار و دو دهم درصدی تولید را نشان می‌دهد.


محمدعلی علائی افزود: این رکوردشکنی به این معناست که ۴۳ هزار تن کک در این بازه زمانی نسبت به سال قبل، بیشتر تولید شده است.
او ادامه داد: رکورد تولید ماهیانه کک خشک دی امسال نسبت به رکورد قبلی که مربوط به دی ماه سال ۱۳۹۷ است، از ۱۰۹ هزار و۵۱۶ تن به ۱۰ و ۱۲۳ تن در ماه، ارتقاء یافت.


مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت اظهار کرد: به موازات دستیابی به این حدنصاب جدید، تعمیرات اساسی پنج دستگاه از ماشین‌های کک سازی نیز با موفقیت به انجام رسید.


مدیر بخش کوره بلند کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز گفت: در ده ماهه امسال ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۵۴۵ تن چدن مذاب تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۶۸ هزار و ۳۵ تن معادل ۳/۷ درصد، تولید بیشتر رقم خورده است.


همایون صمیمی با بیان اینکه کک مصرفی در کوره بلند‌های ذوب آهن ترکیبی از کک‌های تولیدی، خارجی و کک ریزه است افزود: به منظور کاهش هزینه‌های تولید سعی شد ضمن کاهش مصرف کک، سهم کک وارداتی را که تامین آن به سختی و با هزینه زیاد انجام می‌شود کاهش دهیم.
او گفت: بر این اساس در ده ماه گذشته مجموع مصرف کک برای تولید یک تن چدن به ۵۱۸ کیلوگرم و سهم کک خارجی نیز تا ۱۳۷ کیلوگرم کاهش یافت و در کنار آن کک ریزه تا ۱۹ کیلوگرم اضافه شد.

برچسب ها: ذوب آهن ، چدن مذاب ، کک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.