سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق: درباره پرداخت بدهی‌مان به روسیه با آمریکا رایزنی می‌کنیم

وزیر خارجه عراق از تلاش بغداد برای پرداخت بدهی این کشور به روسیه علی‌رغم تحریم‌های آمریکا خبر داد.

تحریم‌های کشور‌های غربی علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین باعث اختلال در روند عرضه انرژی به بازار شده است به طوری که بسیاری از کشور‌های جهان اکنون به دلیل تحریم توانایی تأمین نیاز‌های خود به انرژی‌های فسیلی را ندارند. عراق یکی از کشور‌هایی است که در بازپرداخت بدهی‌های خود به روسیه درمانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز (دوشنبه) اعلام کرد بغداد با آمریکا درباره چگونگی پرداخت بدهی‌های خود به شرکت‌های نفتی روسیه با وجود تحریم‌ها رایزنی می‌کند.

وی در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در بغداد گفت: «ما با طرف آمریکایی درباره این مشکل رایزنی خواهیم کرد. این تحریم‌ها نباید دامن طرف عراقی را بگیرد، زیرا ما با روس‌ها قرارداد‌های بلند مدت داریم و هم‌اینک شرکت‌های روسی در کشور ما مشغول به کار هستند.»

فؤاد حسین اعلام کرد: «یکی از محور‌های اصلی گفت‌وگو با لاوروف در نشست امروز رسیدگی به موضوع پرداخت بدهی‌های بغداد به مسکو بود. اکنون غول‌های نفتی روسیه شامل لوک اویل و گازپروم در کشور ما مشغول به کار هستند. هدف ما از رایزنی با طرف آمریکایی این است که بانک‌های خصوصی و بانک مرکزی ما از تحریم‌های این کشور محفوظ بمانند.»

قرار است وزیر خارجه عراق روز چهارشنبه هفته جاری به آمریکا سفر کند و با مقامات فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) درباره تبادل دلاری توسط بانک‌های عراقی و تأثیر آن بر اقتصاد این کشور مذاکره کند.

روسیه پس از سقوط «صدام حسین» دیکتاتور مخلوع عراق، سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در حوزه انرژی این کشور انجام داده است. برآورد می‌شود سرمایه‌گذاری‌های مسکو در عراق به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
این ها هم تهش وابسته آمریکا هستند
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
چقدر بدبخت هستند که در مورد بدهی هایشان به روسیه باید با دشمن ملت عراق آمریکای داعش پرور و تروریست مذاکره و اجازه بگیرند.مسولین عراق خیلی حقیر و حقا که از نسل کوفیان هستند.
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
واقعا یک کم غیرت داشتند به خون به ناحق ریخته هموطنانش که توسط داعش ونیروهای آمریکایی کشته شدند فکر می کردند عزمشون جزم بود برای بیرون کردن نیروهای آمریکایی از کشورشون ،متاسفانه در همه کشورها هستند کسانی که وابسته غرب هستند و همیشه کشورهاشون از رشد کردن باز می دارند امیدوارم یک مردی بیاد که عراق سرپا کنه ودر کنار ش صلح و دوستی ارمغان بیاره