سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروجی نظام پیشنهاد‌ها مشارکت در سیاستگذاری، اجرا، نظارت و ارزیابی

سرپرست پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: افراد طالب مدیریت ناب، خواهان اجرای نظام پیشنهاد‌ها هستند.

هاشم واعظی، سرپرست پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که اگر نظام پیشنهاد‌ها را خلاصه در "مشارکت" بدانیم حاصل و خروجی آن مشارکت در سیاستگذاری، اجرا، نظارت و ارزیابی خواهد بود، گفت: این دورهمی حاصل زحمات کسانی است که از یک طرف سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کرده اند و از طرف دیگر اجرا.

وی افزود: پژوهشکده مطالعات توسعه با ۴ گروه پژوهشی جامعه‌شناسی، اقتصاد، مدیریت و علوم تربیتی و ۳ مرکز خدمات تخصصی فعالیت می کند که مرکز همایش‌ها نیز یکی از آن‌ها و به‌عنوان یک مرکز خدمات تخصصی پیشرو است.

سرپرست پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که از صحبت‌های حاضرین چنین بر می‌آید که نظام پیشنهاد‌ها خود نیازمند نظام پیشنهادات است، ادامه داد: برگزاری ۱۷ دوره حاصل پویایی این حرکت بوده و اگر قرار است نظام پیشنهاد‌ها روند رو به جلویی داشته باشد خودش هم باید از محصول خودش استفاده کند.

واعظی با طرح این پرسش که نظام پیشنهاد‌ها قرار است روی چه چیزی تأثیر بگذارند و یا از چه چیزی تأثیر پذیرند، در ادامه تصریح کرد: در تحول اداری اگر قرار است ۱۰ مقوله را مورد توجه قرار دهیم، ششمین مقوله آن "فرهنگ سازمانی" است. با همه زحماتی که همکاران در دستگاه‌های اداری و اجرایی کشیده ‎اند ۱۲ مهر در شورای فرهنگ عمومی استان تهران مصوبه‌ای تحت‌ عنوان دبیرخانه فرهنگ سازمانی استان تهران شکل گرفت که ریاست آن کارگروه، به سازمان برنامه و بودجه و دبیری آن کارگروه به جهاد دانشگاهی تهران واگذار شد.

وی افزود: در جلسات بعدی کارگروه، برای دوستان دعوتنامه‌ای ارسال خواهد شد تا در کارگروه فرهنگ سازمانی استان تهران و در قالب ۳ شورای راهبری، علمی و سیاستگذاری از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

در ادامه جلسه دکتر محمد ولدخانی، دبیر هفدهمین همایش ملی و یازدهمین جشنواره نظام پیشنهاد‌ها با بیان این‌که تک تک افراد در نظام پیشنهاد‌ها در سازمان خود مهره حیاتی هستند، گفت: همایش محصول مشارکت و همکاری چند تیم است و جهاد دانشگاهی تهران بیش از ۲۰ سال است که در نظام پیشنهاد‌ها به‌عنوان هماهنگ‌کننده عمل می‌کند، معتقدم این نظام در کنار شما موضوعیت پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که در عصر دیجیتال در حوزه Social media همه درگیر هستیم، بیان کرد: ما در این حوزه ضعف تمرکز داریم. مواردی ما را از اصل موضوع دور کرده اند. بنابریان افرادی که در این بستر طالب ارزش و به‌کارگیری ابزار مختلف و مدیریت ناب هستند، باید در نظام پیشنهاد‌ها مشارکت کنند. چون همه می‌دانیم یکی از تکنیک‌های مدیریت بهینه نظام پیشنهادها است؛ شاید این نظام نتواند همه مشکلات را برطرف کند، اما از نظر نقش و ارزش‌آفرینی نقش اصلی را دارد.

دبیر هفدهمین همایش ملی و یازدهمین جشنواره نظام پیشنهاد‌ها ادامه داد: از حاضرین دو درخواست دارم؛ اول این‌که به‌طور مشخص مطرح کنند چطور می‌توان نظام پیشنهادات را در سطح ملی گسترش داد و دوم این‌که سازمان‌های متبوع چه کمکی می‌توانند به دبیرخانه در حوزه نظام پیشنهاد‌ها داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.