سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در سردشت

رئیس حفاظت محیط زیست سردشت گفت: با هدف دستیابی به آمار و ترکیب جمعیتی گونه‌های پرندگان سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در این شهرستان آغاز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت در گفتگو با خبرنگاران گفت: طرح سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی با همکاری کارشناسان و نیروی اجرای محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی در قالب دو اکیپ سه نفره و با تجهیزات پیشرفته درحال انجام است.

خالد بایزیدی افزود: هدف از سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی، دستیابی به آمار دقیق، تعداد گونه‌ها، ترکیب جمعیتی گونه‌ها، بررسی تغییرات احتمالی در کانون‌های جمعیتی پرندگان و اطلاع از شیوع بیماری‌ها مانند بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و همچنین بررسی میزان سلامتی زیستگاه‌ها است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به زیستگاه‌های آبی مهم شهرستان ۴۰ گونه از پرندگان آبزی و کنار آبزی و ۱۰ هزار قطعه همچون کاکایی، خروس کولی، حواصیل و انواع مرغابی و اردک‌ها و مرغ ماهیخوار شناسایی و مشاهده شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت می گوید: در این پایش بررسی سلامت پرندگان بومی و مهاجر، آبزی و کنار آبزی و وجود تلفات غیرعادی مورد بررسی قرار گرفت و هیچ مورد مشکوکی از این بیماری مشاهده نشد.

دریاچه پشت سد سردشت، اطراف رودخانه زاب و سد خاکی ورگیل سه زیستگاه مهم پرندگان در این شهرستان  است.

سد سردشت از زمان آبگیری به میزبان ۱۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی تبدیل شده است و یک سیمای طبیعی و منحصر بفرد را بوجود آورده است و صدای دلنشین و رفتار خاص این پرندگان باعث شده روزانه تعداد زیادی از مردم برای دیدن آن‌ها به کنار سد بیایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.